دومین روز مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام در دفتر امام جمعه اصفهان

اگر خواص به وظایف خود عمل نکنند، کربلاها به وجود می‌آید

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی با بیان اینکه اگر امروز خواص به وظایف خود عمل نکنند، کربلاها به وجود می‌آید، گفت: امسال دشمن خیز بلندی را بر علیه بر علیه ارزشمندترین ارزش‌های نظام یعنی عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) برداشت و باید نسبت به آن اقدام مناسبی انجام داد.

اگر خواص به وظایف خود عمل نکنند، کربلاها به وجود می‌آید

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدصادق ابطحی در دومین روز مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان درباره عوامل زمینه ساز واقعه کربلا اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) حرکت بزرگ و جو روانی گسترده‌ای را بر علیه ایشان و اهل‌بیت آن حضرت آغاز کردند تا جایگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را به کمترین میزان ممکن برسانند. 
وی با بیان اینکه شکستن قداست پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) نخستین علتی است که زمینه ساز عاشورا شد، افزود: برخی تلاش کردند که پیامبر خدا(صلی‌الله علیه و آله) را پایین‌تر از یک انسان عادی نشان دهند؛ کسانی که بر مسند خلافت بودند چون نمی‌توانستند خود را بالا بکشند، مقام پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) را پایین می‌آوردند و روایاتی جعلی در این باره ساختند برای مثال گفتند پیامبر خدا(صلی‌الله علیه و آله) فقط برای امور معنوی مردم است و درکی از مسائل اجتماعی جامعه ندارد و یا اینکه آن حضرت قرآن را فراموش می‌کرد، این در حالی است که خداوند، آن حضرت را الگوی مردم و «رحمة للعالمین» معرفی می‌کند.
استاد حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: امروز دشمنان نظام، توطئه‌های مختلفی را به کار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا جایگاه رهبری جامعه را تضعیف کنند؛ می‌گویند باید جایگاه رهبری یک جایگاه تشریفاتی همچون ملکه انگلستان باشد و مسائل معنوی را برای مردم بیان کند. 
وی با بیان اینکه توسعه جمعیتی اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، دومین عامل زمینه ساز عاشورا به شمار می‌رود، عنوان کرد: پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) اهل‌بیت خود را معرفی کرده است؛ یعنی همان کسانی که ذیل آیه تطهیر معرفی شدند، اما دشمنان پس از رحلت ایشان گفتند هر کس نسبت فامیلی با پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) دارد، اهل‌بیت محسوب می‌شود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: بدل‌سازی برای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و تولید هزینه برای کسی که بخواهد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) دفاع بکند از دیگر عوامل زمینه ساز واقعه عاشورا است؛ در زمان امام حسین و امام سجاد(علیهم‌السلام) کار به جایی رسید که کسی همچون میثم تمار در دفاع از علی(علیه‌السلام)، به دار آویخته شد و زبانش را بریدند. 

دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب، هزینه دارد
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد از نظام و ارزش‌های نظام دفاع کند مورد اهانت قرار می‌گیرد، این افراد به جرم دفاع از نظام و ارزش‌های نظام در فضای مجازی اهانت‌های زیادی دیده‌اند؛ امروز یکی از سخنرانان، درباره شفافیت آرا نمایندگان صحبت کرده است و ما می‌بینیم که بر علیه او چگونه جو سازی می‌کنند، این در حالی است که اگر به مقام بعضی‌ها توهین بشود، نتیجه آن، شکایت و زندان است اما بر بالاترین ارزش‌های نظام و انقلاب می‌تازند و آزادانه صحبت می‌کنند و کسی اعتراضی نمی‌کند.
این استاد حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: 70 تن طلا که پشتوانه مالی کشور بوده، در مدت یک سال، تبدیل به سکه و روانه بازار شد، حتی 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور از خزانه در دست و بال عده‌ای ریخته شد تا یک‌شبه، میلیاردها به جیب بزنند اما امروز که با فساد برخورد می‌شود، مطرح می‌کنند که با «بگیروببند» نمی‌شود با مفاسد برخورد کرد؛ سؤال اینجاست پس چگونه باید برخورد کرد!.  
وی با اشاره به برخی از هنجارشکنی‌های صورت گرفته در عزاداری‌های امسال در اصفهان تصریح کرد: امسال دشمن خیز بلندی را بر علیه عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) برداشت، مشاهده کردید که دخترکانی دنبال دسته عزاداری روسری انداخته، زنجیر می‌زنند یا اینکه گفته شده چندین مداح را صهیونیست‌ها تربیت کردند، امسال خیلی از خانواده‌ها به وضعیت حجاب در شام غریبان در گلزار شهدای اصفهان اعتراض داشتند. 

تغییر تدریجی باورهای مردم با فعالیت های مستمر دشمن
حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی با بیان اینکه تبلیغات و فعالیت‌های مستمر دشمن، به تدریج باورهای مردم را تغییر می‌دهد، گفت: امام حسین(علیه‌السلام) در خطبه منا فرمودند «ظلمه» بر جامعه مسلط شدند، چون خواص وظیفه خود را انجام ندادند، شبهات را در جامعه گسترش دادند و مردم را در دام شهوات انداختند، شما حاضر نشدید از مال خود انفاق کنید در حالی که دشمن هزینه می‌کند، دشمن تهدید می‌کند اما شما جان خود را در طبق اخلاص نگذاشتید.
وی ادامه داد: دشمن امروز ارزش‌های نظام را تهدید کرده است؛ رهبر انقلاب در این باره فرمودند ما مواجه هستیم با حمله همه‌جانبه در حوزه فرهنگ، حتی امروز دشمن صریحاً می‌گوید غلبه بر نظام اسلامی با جنگ نظامی ممکن نیست بلکه با جنگ فرهنگی می‌توان موفق بود.  
این استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر امروز خواص به وظایف خود عمل نکنند، کربلاها به وجود می‌آید؛ امروز بر علیه ارزشمندترین ارزش‌های نظام یعنی مجالس امام حسین(علیه‌السلام) فعالیت می‌شود و باید نسبت به آن اقدام مناسبی انجام داد. 
 

picture name
picture name