نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه حوزه استان اصفهان

دروغ پردازی و پنهان سازی، واقعیت حربه دشمن از صدر اسلام تاکنون است

آیت الله طباطبایی نژاد، دروغ پردازی و پنهان کاری را حربه بزرگ دشمن دانست و گفت: این حربه بزرگ دشمن است، اما در عین حال دشمنان انقلاب در اغتشاشات یک نادانی کرده و از همه ظرفیت های خود علیه انقلاب استفاده کردند و اگر آنها را در این وهله شکست بدهیم دیگر چیزی برای عرض اندام نخواهند داشت.

دروغ پردازی و پنهان سازی، واقعیت حربه دشمن از صدر اسلام تاکنون است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه حوزه استان اصفهان به تبیین مضامین خطبه ۵۰ و ۵۱ نهج البلاغه پرداخت و اظهار داشت: خطبه ۵۰ اصل بروز فتنه را بازگو می کند و خطبه ۵۱ نیز خطبه ای است که امیرمومنان(ع) در جنگ صفین زمانی که معاویه آب را به روی لشکر حضرت بست بوده که در این خطبه حضرت فرمودند " قَدِ اسْتَطْعَمُوکُمُ الْقِتَالَ، فَأَقِرُّوا عَلَی مَذَلَّةٍ وَ تَأْخِیرِ مَحَلَّةٍ أَوْ رَوُّوا السُّیُوفَ مِنَ الدِّمَاءِ تَرْوَوْا مِنَ الْمَاءِ؛ فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ"آنها که آب را بستند تقاضای جنگ می کنند، لذا باید با آنها بجنگید و دو کار بیشتر نمی توانید انجام دهید یا ذلت را بپذیرید و از تشنگی بمیرید و موقعیت و منزلت خود را از دست دهید و یا شمشیرهای خود را با خون دشمن سیراب کنید تا بتوانید آب بنوشید.
وی افزود: در این خطبه حضرت می فرماید «بدانید مرگ در زندگی ای است که در آن ذلیل باشید» یعنی مرگ آن زمان است که زنده بوده و چون گاو شیرده برای استکبار باشید، هم چنان که امام صادق(ع) نیز در روایتی می فرماید "إنَّ اللّه تَبارَکَ وتعالی فَوَّضَ إلی المؤمنِ کُلَّ شیءٍ إلّا إذلالَ نَفسِهِ" خداوند بر مومن همه چیز را تفویض نموده است مگر این که حق ذلیل کردن خود را ندارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر فرمایش امیرمومنان(ع) در خطبه ۵۱ نهج البلاغه تصریح کرد: در فرمایشات امام حسین(ع) نیز به ویژه زمانی که حر بن یزید ریاحی به حضرت عرض کرد با یزید درگیر نشوید، چرا که جان عزیز خود را از دست می دهید، حضرت نیز در پاسخ به حر فرمود "تخوفونی بالموت" من را با مرگ می ترسانید در حالی که بدترین ذلت این است که زنده و مقهور باشید.
وی اضافه کرد: یکی از قوانین اخلاقی، اجتماعی و دینی مسلمانان این است که به هیچ وجه نباید ذلت را بپذیرند، به ویژه زیر بار ذلت کفار نباید رفت و دستور این است که مرگ بهتر از زندگی زیر بار ذلت کفار است و این یکی از تبیین های دینی است که باید انجام دهیم.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطبه ۵۱ نهج البلاغه به یکی از شیوه های دشمنان در دروغ پردازی و پنهان سازی واقعیت اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید" أَلَا وَ إِنَّ مُعَاوِیَةَ قَادَ لُمَةً مِنَ الْغُوَاةِ وَ عَمَّسَ عَلَیْهِمُ الْخَبَرَ حَتَّی جَعَلُوا نُحُورَهُمْ أَغْرَاضَ الْمَنِیَّة " بدایند معاویه رهبری جمعیت کم را به عهده گرفته و خبر واقعی را از آنها پنهان کرده و به آنها گفته است علی (ع) خلیفه مسلمین را کشته است و آنها می خواهند خونخواهی عثمان را کنند و خبر واقعی را بیان نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: در ادامه حضرت می فرماید معاویه به گونه ای مغز آنها را شسته است که حاضر هستند گلوی خود را هدف شمشیر قرار دهند، لذا همواره یکی از کارهای حساس دشمن این بوده است.
مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان نمونه های قرآنی این نوع از ترفند دشمنان در مواجه با حق عنوان کرد: در قرآن کریم فراوان از این نمونه ها وجود دارد، همانند فرعون که به اصحاب خود می گوید " ذَرُونِی أَقْتُلْ مُوسَیٰ وَلْیَدْعُ رَبَّهُ ۖ إِنِّی أَخَافُ أَنْ یُبَدِّلَ دِینَکُمْ أَوْ أَنْ یُظْهِرَ فِی الْأَرْضِ الْفَسَادَ "، در حالی که پروردگار درباره موسی(ع) فرمود: "من تو را برای خود ساختم"، بنابراین کار دشمن مبنی بر دروغ پراکنی، کار تازه ای نمی باشد، اما کار خطرناکی است.
وی افزود: زمانی که هارون حضرت موسی بن جعفر(ع) را خواستند و بقچه ای را که حاوی نامه هایی علیه حضرت بود مقابل امام باز کردند، حضرت در پاسخ فرمود، ما اهل بیتی هستیم که امتحان ما این است که علیه ما دروغ می گویند.
آیت الله طباطبایی نژاد دروغ پردازی و پنهان کاری را حربه بزرگ دشمن دانست و گفت: به هر حال این حربه بزرگ دشمن است، اما در عین حال دشمنان انقلاب دراین اغتشاشات یک نادانی کرده و از همه ظرفیت های خود علیه انقلاب استفاده کردند، و اگر آنها را در این وهله شکست بدهیم دیگر چیزی برای عر ض اندام مقابل انقلاب نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: اغتشاشات و آشوب ها پیش آمده حل می شود و پرچم اسلام قوی تر به دست امام زمان(عج) می رسد، چرا که این نظام ۸ سال با تمام دنیا جنگیده است آن هم زمانی که امکانات و تجهیزات دفاعی، نظامی، ارتش و سپاهی هم نداشت و حتی اسلحه در اختیار نداشتیم، اما ۸ سال با آنها جنگیدیم و یک وجب از خاک خود را ندادیم.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: رهبر انقلاب اصرار بر تبیین دارند تا دروغ های آنها را رفع کنیم چرا که این افراد همان غُوات هستند که امیرمومنان(ع) می فرمایند، یعنی افرادی که نادان هستند، اما کار آنها نیز به جایی نمی رسد.

picture name
picture name