گردهمایی طلیعه حضور

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

امام جمعه اصفهان گفت: حضور در آموزش و پرورش و هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است، اما طلاب خواهر و برادر و روحانیون و مبلغین دینی هرگز از مطالعه دروس طلبگی و حوزوی و حفظ ظاهر طلبگی خود دست برندارید و ارتباط خود را با حوزه های علمیه قطع نکنید.

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی «طلیعه حضور» طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش و یا هر ارگان مقدس و خوب دیگری هم مایه مباهات و هم جای تأسف دارد، مباهات از این حضور قدرتمند و تأسف از اینکه این قشر، ارتباط خود را با حوزه های علمیه و مدارس قطع کنند.
وی با اشاره به اینکه در روایتی از معصوم آمده است مثل علمای ما در جامعه مثل ستارگان درخشان در آسمان است که هدایتگر دیگران بوده، گفت: وجود دایمی و روشن بودن ستارگان آسمان لازمه هدایت مردم بوده و حضور دائمی علما در جامعه نیز این چنین است .
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید براینکه تنها علمی که خداوند دستور بر آموزش و فراگیری آن را به مردم داده است، علم فقه است، تفقه در دین یک واجب کفایی از ناحیه خداوند متعال است و این آیه شریفه قرآن کریم فلسفه تاسیس و وجودی حوزه های علمیه برای تربیت طلاب است.
وی در ادامه با توصیه به طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش یادآور شد: حفظ نظم و آراستگی ظاهری، حفظ ابهت و شانیت طلبگی، پرهیز از شوخی ها و مزاح های دون شانیت، عفت در کلام و رفتار، رفیق شدن با نوجوانان و تبسم همیشگی سر کلاس ها از ضروریات حضور طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش است.
امام جمعه اصفهان بیان کرد:  حضور در آموزش و پرورش و هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است، اما طلاب خواهر و برادر و روحانیون و مبلغین دینی هرگز از مطالعه دروس طلبگی و حوزوی و حفظ ظاهر طلبگی خود دست برندارید و ارتباط خود را با حوزه های علمیه قطع نکنید.
وی تاکید کرد: اصل کار هدایتگری خود را در هیچ‌ شرایط و زمانی فراموش نکنید، خاصه هدایت‌گری و تربیت برای کودکان طبق روایات متعدد اسلامی بسیار ارزشمند‌تر است.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: حفظ وقار طلبگی و معلمی منافاتی با گپ زدن و تشکیل گعده های صمیمانه با دانش آموزان و ایجاد محبت فی مابین نیست .
وی با اشاره به شرایط مساعد جهانی به نفع جمهوری اسلامی ایران، دین مبین اسلام و مکتب شیعه اذعان کرد: عزت،سربلندی و بزرگی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا خاصه پس از عملیات وعده صادق بسیار زبانزد است و این جز در سایه ایمان، توکل و جهاد محقق نشده است، امروز شکست گنبد آهنین رژیم کودک کش صهیونیست توسط موشک های تولید شده توسط جوانان، مایه افتخار اسلام  شده است و آبروی نداشته این رژیم را بیش از پیش برده است.
 

picture name
picture name