همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر

احیای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر امری قابل‌ توجه است

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: اگر انسان‌ها نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند، تمام فرایض از بین خواهد رفت و در این راستا احیای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر امری قابل‌ توجه است.

احیای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر امری قابل‌ توجه است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، درهمایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از کربلا صحبت از فلسفه قیام امام حسین (ع) بوده است، اظهار کرد: این قیام از نظر فلسفی و عقلی امری مشکل است و شاهدیم امام (ع) با وجود آگاهی ازخطراین راه، دراین مسیرپا گذاشتند.
وی با بیان اینکه تمام روایات نشان‌دهنده این است که امام (ع) می‌دانستند قیام کربلا به کجا ختم می‌شود و با توجه به همین موضوع فلسفه قیام ایشان اهمیت پیدا می‌کند، افزود: عده‌ای در خصوص چرایی این قیام دلایل غیرمنطقی و نادرستی بیان می‌کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به بیانات امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: امام در آن روز از قول پیامبر(ص) بیان کردند «هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال می‌شمرد، پیمان الهی را می‌شکند و با سنت رسول خدا مخالفت بورزد، درمیان بندگان خدا به ستم رفتار می‌کند واو با زبان وکردارش با وی به مخالفت برنخیزد، سزاواراست خداوند او را درجایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیندازد.»
وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع)علت اصلی قیام خود را امربه‌ معروف ونهی ازمنکربیان می‌کنند، تأکید کرد: بزرگ ‌ترین منکراین است که شخص ستمگرخود راخلیفه مردم معرفی کند که این منکر با زبان تغییرنمی‌کند و دراین مسیر قیام اباعبدالله الگویی برای ادامه این مسیر بود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اگرانسان‌ها نسبت به یکدیگربی‌تفاوت باشند، تمام فرایض ازبین خواهد رفت و در این راستا احیای امربه‌ معروف ونهی ازمنکرامری قابل توجه است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع امربه‌ معروف و نهی ازمنکراظهارکرد: مسئله امربه‌ معروف به ‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که ازائمه نقل ‌شده است «تمام اعمال خوب ازجمله جهاد فی‌سبیل‌الله در برابرامربه‌ معروف و نهی ازمنکرمانند قطره آبی دربرابردریای بزرگ است.» باید به این موضوع توجه کنیم که چرا این واجب ترک شده است.
نماینده ولی‌فقیه دراصفهان گفت: آمران به معروف و ناهیان ازمنکر باید به آنچه می‌گویند عمل کنند اما این به آن معنا نیست که تنها در صورت انجام همه خوبی‌ها و ترک تمام بدی‌ها امربه‌ معروف و نهی ازمنکرکنیم.
وی خاطرنشان کرد: دررفتار، کردار، گفتار برخوردمان با افرادی که هنجارشکنی می‌کنند دشمنی نداریم، بلکه باید با محبت رفتار کنیم و دراین مسیرخانواده‌های خود را بسازیم و مردم را ازجهل خارج کنیم.

اخبار مرتبط

picture name
picture name