شرکت در مراسم رژه روز ارتش

در اسلام جنگ وجود ندارد، اما دفع فساد هست

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در اسلام جنگ وجود ندارد، اما دفع فساد وجود دارد، اگر کسی از حد خود تجاوز کرد باید دفاع نمود و لذا هر طفلی که رژیم صهیونیستی می کشد بمبی بر علیه خود آنها است، براین اساس دنیا اکنون علیه اسراییل و آمریکا شده است و مردم دنیا موجودی که بیش از 14 هزار کودک را کشته را دیگر موجود انسانی نمی دادند. 

در اسلام جنگ وجود ندارد، اما دفع فساد هست

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم رژه روز ارتش که با حضور نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا در اصفهان برگزار شد ضمن تبریک روز ارتش به فرمان حضرت امام در نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش و دلایل این نامگذاری اشاره کرد و اظهار داشت:علت این نام گذاری این بود که امام امت واقعیت جوانان ما در ارتش آن زمان را می دانست و دریافته بود باطن ارتش، جوانان مسلمان، متدین، میهن دوست و علاقمند به اسلام، دین و کشور است.
وی افزود: امام در مقابل افرادی که سخن از انحلال ارتش سرمی دادند ایستاد و اعلام کرد که باید ارتش باقی بماند و باید ارتش از انقلاب حمایت کند ، لذا امام 29 فروردین دستور دادند تا ارتش در شهرهای بزرگ  با تجهیزات خود رژه داشته و مردم نیز از این حرکت استقبال کنند.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: تعبیر حضرت امام این بود که این ارتش، ارتش اسلامی است و ارتش نیز باید حافظ انقلاب، دین و کشور باشد و این کار اتفاق افتاد و بسیار نشاط آفرین بود. 
وی با بیان ایستادگی حضرت امام در برابر انحلال ارتش گفت: امام ایستاد و فرمود باید از این پس ارتش را ارتش اسلامی بنامیم، ارتش نیز به تعهد خود عمل کرد و در هشت سال دفاع مقدس در کنار سپاه، بسیج و همراهی مردم در مقابل دشمن ایستاد و یک وجب از کشور را به دشمن ندادند. 
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر پیشرفت های نظامی و تسلیحاتی ایران پس از جنگ هشت ساله تحمیلی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس گلوله آرپی جی نداشتیم و تمام سعی آمریکا بر این بود که ما از کشوری، سلاح خریداری نکنیم اما اکنون دارای انواع موشک و پهباد هستیم. 
وی با اشاره به نعمت بزرگ آزادی و استقلال در سایه انقلاب اسلامی به روایتی از امیرمومنان در خصوص مرگ و حیات واقعی پرداخت و گفت: امیرمومنان در جمله کوتاهی مرگ و زندگی را توضیح می دهد و می فرماید الموت فی حیاتکم مقهورین... مقهور خدا بودن لطف و عزت است، اما مقهور و تحت نفوذ دیگران بودن برابر با مرگ است.
وی به ذلت و خواری کشورهای عربی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: کشورهای عربی از نظر مذهب و زبان، هم مذهب و هم زبان  مردم غزه هستند؛ اما جرأت آن که بدون اجازه آمریکا اسلحه به دیگران بدهند ندارند و به تعبیر امیرمومنان اینها مرده هستند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: ما خواستیم جنایتی که صهیونیست انجام داد تلافی کنیم و بزرگان ما تصمیم گرفتند و سلاح درست کردیم و به دیگران نیز آموزش می دهیم و از کشوری دستور نمی گیریم. 
آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در اسلام جنگ وجود ندارد، اما دفع فساد وجود دارد، اگر کسی از حد خود تجاوز کرد باید دفاع نمود و لذا هر طفلی که رژیم صهیونیستی می کشد بمبی بر علیه خود آنها است، براین اساس دنیا اکنون علیه اسراییل و آمریکا شده است و مردم دنیا موجودی که بیش از 14 هزار کودک را کشته را دیگر موجود انسانی نمی دادند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در آیه دیگری خدا می‌فرماید اگر خدا انسان‌های پست و پلید را به وسیله مؤمنان دفع نمی‌کرد و مقابل جنایتشان را نمی‌گرفت، ذکر و عبادت خدا به‌طور کامل از بین می‌رفت، زیرا کسانی که برای دنیا می‌جنگند، دین ندارند و با دین مخالف هستند.
وی با بیان اینکه اسرائیلی‌های امروز نیز تابع حضرت موسی نیستند و آمریکایی‌ها هم تابع حضرت عیسی (ع) نیستند، بلکه افراد جنایتکاری هستند که در اصل تابع فرعون هستند بوده، گفت:این افراد ادعای رعایت حقوق حیوانات دارند،اما انسان های بیگناه، زنان و کودکان را می کشند .
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: حتی حقوق حیوانات در اسلام تاکید شده است و در روایت داریم که ائمه به بعضی اصحاب که سفر می‌کردند دستور می‌دادند، در سفر اول به حیوانات برس و بعد خودت غذا بخور، حتی امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند، من یک پوست جو را از دهان مورچه نمی‌گیرم، بنابراین بدانید ما در اسلام جنگ به معنای گسترش کشور نداریم و تمام جنگ‌های ما دفاعی است.
وی ابراز کرد: تمام جنگ های ما دراسلام، جنگ دفاعی است ، اگر به مظلومی نیز کشوری حمله کرد و حتی آن کشورمسلمان نباشد وآن کشورمظلوم از ما بخواهند و دعوت کند که از آنها دفاع کنیم، این کار را انجام می دیم همان طور که به سوریه رفتیم ، اگر ایران و این دفاع مقدس نبود، داعش از سوریه و عراق به ایران سرایت می کرد. 
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اذعان کرد: طوفان الاقصی ضربه محکمی برای آنها بود و ضربه ای که ایران زد کمتر از طوفان الاقصی نبود ، صهیونیست ها باورشان آمده بود که هیچ کشوری نمی تواند با آنها بجنگد و هیچ کشوری به گنبد آهنین آنها نمی تواند نفوذ کند.
امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران کار بزرگی انجام داد، اما هنوز متوجه عظمت آن نشده‌ایم، کاری که ایران انجام داد آن‌قدر عظیم بود که تحولی در دنیا به‌وجود آورد و کشورهای عربی فهمیدند یک کشور قدرتمند، مسلمان و مؤمن با ارتش و سپاه متدین در کنارشان قرار دارد که می‌تواند در زمان لازم از آن‌ها دفاع کند.
 

picture name
picture name