دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان

اصل کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام کارهای فرهنگی است

امام جمعه اصفهان اظهار داشت : فلسفه تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انجام امور فرهنگی است که مربوط به جزییات تشکیل حکومت بوده، اصل کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام کارهای فرهنگی است که مربوط به حکومت است، زیرا یک منبع دولتی دارد و البته کمک در برخی از مراسم ها نیز مناسب بوده، اما اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم هایی است که مبنای حکومتی دارد. 

اصل کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام کارهای فرهنگی است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری هر چه بهتر مراسم ها و مناسبت های مذهبی با اشاره به رعایت برخی نکات در برگزاری مراسم ها و حفظ  ظواهر کار و پیگیری دقیق تر مقدمات و تدارکات آن ا: باید از وجود خیرین اصفهان برای بهتر برگزار کردن مراسم ها و ماندگار شدن اثر کار بهره برد. 
وی افزود: فلسفه تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انجام امور فرهنگی است که مربوط به جزییات تشکیل حکومت بوده، اصل کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام کارهای فرهنگی است که مربوط به حکومت است، زیرا یک منبع دولتی دارد و البته کمک در برخی از مراسم ها نیز مناسب بوده، اما اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم هایی است که مبنای حکومتی دارد. 
امام جمعه اصفهان شکرگزاری در برابر خداوند به پاس حضور در جایگاه فعالیت در مسائل مذهبی را امری لازم و ضروری دانست و گفت: شکر خدا را فراموش نکنید،  زیرا این که جمعی را در بین انسان ها برای انجام یک کار خوب انتخاب کنند، این انتخاب بی جهت نبوده است.
وی اضافه کرد: این تقسیم ها، تقسیم الهی است و زمانی که انسان متوجه می شود به انجام یک کار مذهبی توفیق یافته، این بر خدا منتی ندارد و باید خدا را شکر نمود.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اولین مرحله شکر آن است که همه امور و کارها را از سوی خدا بدانیم و خداوند را شکر کنیم که در خدمت به مردم و در کار مذهبی هستیم و این مسئله جای شکر دارد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیرضا ناجی گزارشی از اقدامات و فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان طی 3 ماهه آخر سال 1402 ارائه کرد و اظهار داشت: در دی ماه حدود 30 نشست و برنامه  جهت مراسمات برگزار شد که عبارتند از :  
جلسات برنامه ریزی و اجرایی مراسم 9 دی و برگزاری این مراسم در گلستان شهدا ، تهیه ویدئوی کوتاه از سخنان اساتید دروس خارج درباره روز بصیرت به همت روابط عمومی حوزه علمیه و انتشار آن از سکوهای داخلی و صدا و سیما ، اجرای مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) در دانشگاه اصفهان وهم چنین برگزاری یک نشست علمی در دفتر تبلیغات با همین موضوع انجام شد. 
وی افزود: برگزاری جلسات برنامه ریزی و اجرایی دختران حاج قاسم  که به همت مجموعه یادگاران امام در مصلی اصفهان با حضور 10 هزار نفر  برپا شد و برپایی تجمع در گلستان شهدا جهت محکومیت حادثه تروریستی کرمان و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت در 15 دی پس از اقامه نماز جمعه و همچنین کمک در برگزاری مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی ماه بوده است. 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تشکیل ستاد دهه فجر با ایجاد 21 کارگروه را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد ،همچنین حضور در جلسات اغلب کمیته ها و تبیین دستورالعمل ها و ابلاغ به اعضای کمیته ها و ادامه داد: اقامه نماز باران در 29 دی و همزمان برپایی راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه پس از نماز جمعه از دیگر برنامه های انجام شده در این ایام بود. 
وی خاطر نشان کرد: در 12 بهمن مراسم آغاز دهه فجر در گلستان شهدا با عموم مسئولین دستگاه ها و دوائر دولتی را داشتیم و هم چنین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی در سالن همایشهای صدا و سیمای اصفهان و مراسم بزرگداشت آیت الله نمازی نیز در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد. 
حجت الاسلام ناجی برنامه خیمه های انقلاب با همکاری همه جریانهای مردمی و بسیج و شهرداری و بنیاد خیریه المهدی با برپایی 45 خیمه در سراسر شهر اصفهان را از دیگر فعالیت های شورا بیان کرد و گفت: برنامه میهمانی لاله ها در گلستان شهدا  و گلبران مزار شهدا با  پیوست جشن مبعث برگزار شد و هم چنین برگزاری مراسم پرشور راهپیمایی 22 بهمن که بر اساس برآوردها حضور مردم20 بیش از درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است. 
وی برپایی اجتماع طلاب و روحانیون مربوط به انتخابات با همکاری موسسه امیربیان و تشکیل ستاد شعبانیه و جشن خیابان ولیعصر(عج) را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: مراسم تشییع آیت الله شوشتری و برگزاری جلسات اجرایی روز قدس در اسفند ماه برگزار شد. 
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در سه ماه پایانی سال 1402 سفرهای شهرستانی و شرکت در شورای اداری و ستادهای دهه فجر شهرستانهای خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا میباشد.
 

picture name
picture name