خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان

دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده ولی فقیه

طباطبایی نژاد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده و در عرصه معلمی باید خصلت‌های انسانی و مسائل علمی، اخلاقی، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش آموزان منتقل کنند.

دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده ولی فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ آیت الله سیدیوسف طباطبایی در دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان و در آستانه روز دانشجو افزود: با شرافت ترین کار برای انسان، معلمی است چرا که کار همه اولیاء خدا، پیامبران و مردان حق این بوده است که آنچه را آموختند به دیگران بیاموزند و بتوانند انسان ها را اصلاح کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کار معلم را بالاتر از کار یک قاضی دانست و گفت: یک قاضی اگر عادل نباشد ممکن است حقی را جا به جا کند، اما یک معلم می تواند یک انسان را منحرف و یا هدایت کند.
آیت الله طباطبایی با اشاره به الگوگیری دانش آموزان از عملکرد و رفتار معلمان افزود: تشبّه به برتر، یکی از ویژگی های انسان است و انسان ها دوست دارند که خود را به افراد برتر شبیه سازند، در زمان کودکی رفتارهای پدر و مادر را الگوبرداری می کنند و در بزرگی خود را شبیه به آنچه که بزرگ می دانند، می سازند. 
امام جمعه اصفهان مطالعه را یکی از نیازهای اصلی معلمان دانست و گفت: خصلت های انسانی و مسائل علمی، اخلاقی، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش آموزان منتقل کنید، به آنان بیاموزید که شجاع باشند و می توانند که از نظر علمی، از کشورهای مختلف پیشی بگیرند و بدانند که همچون شهید مدرس از تهدیدهای دشمن نهراسند و تنها خدا را در نظر داشته باشند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار گفت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 5هزار نفر ظرفیت دانشجویی دارد و با تمام ظرفیت خود فعالیت دارد، همچنین رتبه های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه حضور دارند. 
شهرام عروف زاده با بیان اینکه تربیت معلم برای تأمین نیاز بدنه آموزش و پرورش و توانمندسازی آنان از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان است، افزود: با توجه به رسالت و مأموریت ها، این دانشگاه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است.

اخبار مرتبط

picture name
picture name