دیدار رایزن جدید فرهنگی سفارتخانه ایران در هندوستان

تدوین و شناسایی دقیق ظرفیت های مشترک ایران و هندوستان

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: کشور بزرگ هندوستان یکی از بااهمیت ترین کشورهای دنیا بوده که از گذشته های بسیار دور تاکنون با ایران زمین از نظر فرهنگ و تمدن قرابت معنایی داشته و لذا براین اساس ظرفیت‌های بی بدیلی در موضوعات مختلف اجتماعی ، فرهنگی،اقتصادی، علمی و...فی مابین این دو کشور وجود دارد.

تدوین و شناسایی دقیق ظرفیت های مشترک ایران و هندوستان

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رایزن جدید فرهنگی سفارتخانه ایران در هندوستان اظهار کرد: نخستین نکته در رابطه با یک سفیر و رایزن فرهنگی، تسلط به زبان آن مکان اعزامی است خاصه اینکه تسلط بر زبان هر کشور در مباحث اقتصادی مهم است.
وی با توصیه به رایزن فرهنگی ایران در هندوستان مبنی بر اینکه فهم و درک زبان اردو در هندوستان نیز بااهمیت است ابراز کرد: کشور بزرگ هندوستان یکی از بااهمیت ترین کشورهای دنیا بوده که از گذشته های بسیار دور تاکنون با ایران زمین از نظر فرهنگ و تمدن قرابت معنایی داشته و لذا براین اساس ظرفیت‌های بی بدیلی در موضوعات مختلف اجتماعی ، فرهنگی،اقتصادی، علمی و...فی مابین این دو کشور وجود دارد.
عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: ایجاد ارتباطات علمی و تردد افراد بین دو کشور برای تحصیل دانشگاهی و حوزوی امری شایسته بوده و به عنوان یکی از ظرفیت هایی مشترک ایران و هند قابل توجه است.
وی ادامه داد: شناسایی و ساماندهی مبلغین و مبلغات دینی در کشور هندوستان و‌ تمرکز بر امر تقویت ارتباطات و تعاملات فی مابین مبلغین و اساتید ایرانی از دیگر عرصه‌هایی است که می توان برآن نظر داشت.
در ابتدای این جلسه فریدالدین فرید عصر، رایزن فرهنگی ایران در هندوستان ضمن تشریح سیاست ها و اقدامات برای بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی فی مابین هندوستان و ایران گفت: یکی از تأکیدات ما تقویت ارتباطات و تعاملات ترددی طلاب حوزوی و دینی هر دو کشور است.
وی بر حضور چشمگیر شیعیان و ایرانیان در اقصی نقاط هندوستان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: حیدرآباد هند از جمله شهرهایی است که حضور اصفهانی ها در آن بسیار پرشور بوده و براین اساس مجدانه در پی برقراری خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد هند هستیم.
همچنین حجت الاسلام یاسر عموزاد،نماینده دفتر رهبری در هندوستان نیز بر ایجاد شبکه‌های میان مبلغین و مبلغات طی یک دهه اخیر در هندوستان خبر داد و از بنیه قوی دینی آنان در ذکر مصائب و مدح اهل بیت تاکید داشت.

picture name
picture name