دیدار رئیس بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان بسیجی

خودسازی بسیج برای کمک به مستضعفین است/بسیج دانشجویی ضعف علمی کشور را برطرف کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان انیکه بسیج برای کمک به مستضعفین خودسازی می‌ کند، گفت: بسیج دانشجویی باید ضعف علمی که مهمترین ضعف کشور است را برطرف کند.

خودسازی بسیج برای کمک به مستضعفین است/بسیج دانشجویی ضعف علمی کشور را برطرف کند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان بسیجی با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل در 5 آذر، دستور تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند و رهبر انقلاب فرمودند در انقلاب اگر ریزش وجود دارد در مقابل، رویش‌های بسیار زیادی رخ داده است و شاهد موج جوانان انقلابی هستیم.
وی افزود: بسیج مستضعفین به این معنا نیست که انسان‌های مستضعف، بسیجی باشند بلکه به این معنا است که بسیجی گروهی هستند که برای کمک و یاری مستضعفین خود را می سازند و تلاش می کنند ضعف فکری، اقتصادی، علمی و غیره مردم را جبران کنند، بنابراین «بسیجی» صفتی برای انسان های ارزشمند و نخبه و ویژه است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های بسیج حفظ امنیت است، خاطرنشان کرد: ضعف علمی یکی از مهمترین ضعف هایی است که باید توسط بسیج به ویژه بسیج دانشجویی در جامعه برطرف شود، از سوی دیگر رهبر انقلاب تأکید دارند که ما باید از نظر علمی سرآمد دنیا باشیم تا بتوانیم از نظر سیاسی و سایر جهات نیز سرآمد باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف گفت: اگر وزرا با دانشجویان ارتباط داشتند، می توانستد خودکفایی کامل را ایجاد و وابستگی را به صورت کامل برطرف کنند بنابراین باید کاری کرد که استعدادهای نهفته در جوانان بروز کند و راه و مسیر پیشرفت را برای شکوفایی استعدادها هموار کنیم.
در ابتدای این دیدار رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان اصفهان با 232 رده دانشجویی و با مشارکت 34 هزار دانشجوی بسیجی از مجموع 250 هزار دانشجوی استان اصفهان، بزرگترین رده دانشجویی در سطح کشور است.
محمدحسین کفعمی با بیان اینکه برنامه های بسیج دانشجویی بر اساس مطالبات امام و رهبری است، افزود: فعالیت در حوزه جهاد علمی، اعزام 3 هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور، برگزاری یادواره های شهدا، چاپ نشریات دانشجویی، اعزام 2500 دانشجو در قالب 60 گروه جهادی در عرصه های محرومیت زدایی و سازندگی در قالب اردوهای 10 روزه در 5 استان کشور در عرصه‌های بهداشت، درمان، فرهنگ و عمران، رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها و آسیب های اجتماعی با تشکیل قرارگاه شهید حججی، تربیت دانشجوی هم طراز انقلاب اسلامی از طریق برگزاری اردوهای طرح ولایت و راه اندازی مدرسه تربیتی تشکیلاتی شهید بهشتی و مطالبه و پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی با فعالیت شورای تبیین مواضع از جمله فعالیت های بسیج دانشجویی استان اصفهان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

picture name
picture name