دیدار مسئولین صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات قم

کالا شدن پول در کشور خلاف اقتصاد و دین است

امام جمعه اصفهان گفت: در اقتصادهای بزرگ دنیا، پول می چرخد، اما در کشور ما پول کالا شده است و این خلاف اقتصاد و دین است ، در حالی که بانک باید این پول ها را به تولید اختصاص دهد. 

کالا شدن پول در کشور خلاف اقتصاد و دین است

     آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مسئولان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات قم با اشاره به اختصاص بخشی از منابع صندوق به معاملات اظهار داشت: اگر این کار انجام گیرد کار بدی نبوده و کمک به دولت نیز می باشد، اما باید درست انجام پذیرد.  
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان تاثیرات منفی فعالیت بانک های خصوصی بر اقتصاد کشور گفت: یکی از اشتباهات، تاسیس بانک های خصوصی بود و متاسفانه زمانی که تخلف نیز می کنند، جلوی آنها گرفته نمی شود و این در حالی است که برخی از بانک ها هر گونه می خواهند پول مردم را خرج کرده و وام می دهند. 
وی افزود:  پول مردم باید در دست افرادی قرار گیرد که برای مردم آن را درست خرج کنند و نباید با پول مردم بازی کرده و سپس بانک مرکزی یارای مقابله نداشته باشد. 
آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به مسئله سودهای بانکی نیز اشاره کرد و افزود: معتقد بودم که اگر انقلاب کنیم یکی از مسائلی که پس از انقلاب از بین می رود وام سوددار است، اما اکنون اگر بانک مرکزی نیز نرخ بهره را پایین آورد ، بانک های خصوصی این نرخ را پایین نمی آورند.  
وی خاطر نشان کرد: در اقتصادهای بزرگ دنیا، پول می چرخد، اما در کشور ما پول کالا شده است و این خلاف اقتصاد و دین است ، در حالی که بانک باید این پول ها را به تولید اختصاص دهد. 
در ابتدای این دیدار مسئول صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات قم، گزارشی از فعالیت های صندوق قرض الحسنه ارائه کرد و اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات، اخیرا خدمات خود را مجازی نموده و در چند استان نیز شعبه دارد.  
وی افزود: این صندوق در سال 1360 به دست حضرت امام(ره) تاسیس شد و وام های صندوق، بدون کارمزد می باشد، علاوه بر آن صندوق قرض الحسنه برای طلاب کارت بانکی صادر می کند که خدمات آن مشابه سایر کارت های بانکی است و وام ازدواج، وام معیشت و برخی از وام های مورد نیاز را به طلاب پرداخت می کند.  
وی ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری با دفتر امام جمعه اصفهان و حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر صندوق قرض الحسنه ،خدمات نوین بانکی مانند اینترنت بانک و پیشخوان مجازی نیز دارد و نیاز به مراجعه حضوری طلاب برای اخذ وام نمی باشد و هم چنین وام طلبه بیمه می شود.  
وی اضافه کرد: در سال گذشته 400میلیارد تومان وام پرداخت شده و در سال جاری این مقدار به 600 میلیارد خواهد رسید و اگر منابع افراد خیّر نیز به منابع صندوق اضافه شود قادر به پرداخت وام بیشتری خواهیم بود.
 

picture name
picture name