دیدار روسا و نمایندگان صنف عطاران اصفهان

عطاران ضمن تشریح خاصیت گیاهان، از تجویز نسخه بپرهیزند

امام جمعه اصفهان گفت: عطار می تواند خاصیت گیاهان را بیان کند، اما نباید نسخه بدهد واگر یک نفر در صنف خطا کند تمام صنف زیرسوال می رود ، چرا که زمانی که در صنف قرار دارید به معنای آن است که همه یکی هستید. 

عطاران ضمن تشریح خاصیت گیاهان، از تجویز نسخه بپرهیزند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار روسا و نمایندگان صنف عطاران اصفهان با اشاره به قدمت حرفه عطاری و وجود این صنف از قدیم در ایران اظهار داشت: عطاری ها نیز باید طبق شرایط روز فعالیت کنند و یکی از دلایل این که میانگین سن ایرانیان که پیش از انقلاب اسلامی 56 سال بود و اکنون به 75 سال رسیده است، بهبود وضعیت بهداشت مردم است. 
وی افزود: صنف عطار نیز باید ضمن رعایت بهداشت و پاکیزگی، محصولات مورد عرضه خود طبق شرایط روز عرضه نماید و اسلام نیز به نظافت اهمیت می دهد. 
امام جمعه اصفهان با بیان این که عطار باید از تجویز نسخه پرهیز کند گفت: عطاری همانند داروخانه است و بنا نیست نسخه تجویز کند، چرا که طبیب طب سنتی، تجویز را انجام دهد. 
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر دسته بندی و هماهنگی در محصولات مورد عرضه تصریح کرد: علاوه براین، بسته بندی خوب و زیبا برای مصرف کننده ایجاد باورمی کند و از نظر روانی نیز موثر است. 
وی خاطر نشان کرد: عطار می تواند خاصیت گیاهان را بیان کند، اما نباید نسخه بدهد و اگر یک نفر در صنف خطا کند تمام صنف زیرسوال می رود ، چرا که زمانی که در صنف قرار دارید به معنای آن است که همه یکی هستید. 
در این دیدار رییس و نماینده اتحادیه صنف عطاران اصفهان به برخی از دغدغه ها و مشکلات پیش روی این صنف اشاره کرد و اظهار داشت: از قدیم  بدنه اصلی جامعه را بازاریان تشکیل می دهند و بازار و بازاری از نظر ارزش های دینی دارای اهمیت بوده است، لذا باید توجه ویژه ای به بازاریان داشته باشیم. 
وی افزود: در هر جا که اقدامی می خواستند انجام بدهند بازاریان در صف اول بودند و خدمات زیادی در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس انجام داده اند.  
وی عنوان کرد: اتحادیه صنف عطاران در استان اصفهان، جزء سه اتحادیه اول ثبت شده است و هنوز پیشینیه تاریخی خود را حفظ کرده و به شهادت بازاریان صنف عطاراز امین ترین اصناف بوده. 
وی مشکلات بازار و سودجویی برخی از افراد در لباس عطار را مانعی بر سر راه این صنف دانست و گفت: اتحادیه صنف عطاران درصدد حمایت ازعطاران مجاز و دارای پروانه کسب است ،اما اخیرا بازرسی ها و سخت گیری های بهداشت و سازمان غذا و دارو نسبت به این صنف بیشتر شده است. 
وی اضافه کرد: این صنف 2 هزار عضو رسمی و هزار عضو غیررسمی دارد ، که از این تعداد، 600 نفر عطار هستند.
 

picture name
picture name