مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) روز دوم

کلیدهای دولت به کام دشمن چرخید نه ملت

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: چرا در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، عکس های مردم ایران در صف مرغ و گوشت باید در سراسر دنیا منتشر شود، مگر قرار نبود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که مردم یارانه نخواهند و به دولت کمک کنند، امروز چگونه است، چرا کلید را وارونه گرداندید و این کلید به کام دشمن چرخید نه به کام ملت.  

کلیدهای دولت به کام دشمن چرخید نه ملت

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق ابطحی در مراسم عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) روز دوم دفتر امام جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اظهار داشت: محور آیات تطهیر، مودت و مباهله حضرت زهرا(سلام الله علیها) است که هر کدام از این آیات نشان دهند عظمت شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام است، کسی که با تمام وجود از حضرت علی(علیه السلام) و ولایت دفاع کرد.
وی افزود: در سوره انسان خداوند بالاترین تجلیل را درباره انفاق اهل بیت(علیهم السلام) به مسکین و یتیم و اسیر دارد، خداوند 19 موهبت درباره بهشتیان که در سراسر قرآن بیان شده است را در سوره انسان مطرح می کند به جز نعمت حور العین، چون محور این سوره حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است و او حوریه ای در لباس انسانی است. 
این استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام صادق(علیه السلام) می فرمایند هر کس زهرا (سلام الله علیها) را بشناسد شب قدر را درک کرده است، عنوان کرد: زمانی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را ابتر خواندند و عبدالله از دنیا رفته است، خداوند سوره کوثر را نازل کرد، خداوند در این سوره عظمت خیر کثیری که انتها ندارد، را اشاره می کند و این خیر کثیر به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) داده شده است. 
وی ادامه داد: 11 امام معصوم از کوثر قرآن یعنی حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و امامزادگانی از نسل ائمه(علیهم السلام) هستند که نشان دهند بزرگی این خیر کثیر است؛ امام راحل یکی از نمونه های بازر کوثر قرآن است و به جرأت می توان گفت خدمتی که امام راحل به اسلام کرد، هیچ امامزاده ای نکرد البته به جز حضرت زینب و قمر بنی هاشم(علیهم السلام).
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی تصریح کرد: امام خمینی(ره) اسلام را از انزوا بر کرسی حکومت نشاند و او ما را از ذلت آن زمان به عزت امروز رساند، قبل از انقلاب، آمریکایی ها در ایران علاوه بر دریافت حقوق، حق توحش می گرفتند، ما همه صفر بودیم و امام عدد صحیح ما بود که به ما معنا داد. 
وی با اشاره به روایاتی درباره زمینه سازی مردم ایران برای قیام امام زمان(عج الله تعالی فرجه) گفت: در روایت آمده است که مردمی از مشرق ظهور می کنند که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه) می شوند و ما امروز می بینیم که حرکت انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان(عج الله تعالی فرجه) است چراکه امام خمینی(ره) ملت را منسجم کرد و بنیان گذار این حرکت بزرگ بود.
این مبلغ دینی با اشاره به هجمه های گسترده استکبار جهانی بر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی بیان کرد: تمامی انقلاب ها در جهان کمتر از 10 سال از بین رفته است اما انقلاب اسلامی پس از 40 سال بر سر آرمان های خود ایستاده است، دشمنان ما جریان های مختلفی را به جان ملت ایران انداختند اما این ملت ایستادند و دشمن به هیچ کدام اهدافش نرسید.
وی اضافه کرد: در جبهه فرهنگی پیروزی از آن ملت ایران است چراکه ما رویش هایی همچون شهید حججی داریم، در جنگ سیاسی و در فتنه های مختلف تمامی نقشه های دشمنان ما نقشه بر آب شد اما امروز بر روی موضوع اقتصاد متمرکز شدند و می گویند با تحریم می توان ایران را از پای درآورد.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: برخی از مسئولان همه چیز همچون آب و هوای خوب را وابسته به مذاکرات کردند و امروز پس از 3 سال، آقای ظریف عنوان می کند در برجام هدف اقتصادی نداشتیم، تحریم ها امروز سرجای خود است مردم باید مطالبه گری کنند و مسئولان پاسخگو باشند که نتیجه برجام چه شد، اخیراً برخی از مسئولان گفته اند که می خواستیم توقعات بالا رود تا توافق انجام شود اما همه خوب می دانیم که رهبر انقلاب تذکر دادند که اقتصاد مردم را با برجام پیوند نزنید.
وی بیان کرد: چرا در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، عکس های مردم ایران در صف مرغ و گوشت باید در سراسر دنیا منتشر شود، مگر قرار نبود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که مردم یارانه نخواهند و به دولت کمک کنند، امروز چگونه است، چرا کلید را وارونه گرداندید و این کلید به کام دشمن چرخید نه به کام ملت. 
این استاد حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: امروز اروپایی ها نفت در مقابل غذا و دارو را برای ما رقم زدند و دستورالعمل دادند که 12 بند دارد، ظاهراً تصور کرده اند که با یک کشور عقب افتاده آفریقایی مذاکره می کنند نه با یک ملت انقلابی، چرا مسئولان کاری می کنند که دشمن اینگونه چنگ و دندان نشان دهد.

وی گفت: کسی اجازه ندارد به مسیر عزت و سربلندی مردم ایران که امام خمینی(ره) آن را رقم زد، آسیب بزند، مردم در 22 بهمن نشان می دهند که از انقلاب و نظام اسلامی راضی هستند اما به تعبیر رهبر انقلاب از مسئولان گله دارند.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ابراز کرد: حرکت انقلاب اسلامی استمرار پیدا می کنند چراکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و علما فرمودند پرچم این حرکت عظیم به دست امام زمان(عج الله تعالی) فرجه می رسد و بدون شک در مسیر حرکت به سمت قله، سختی ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

picture name
picture name