دیدار مدیر مؤسسه آموزشی، فرهنگی راهیان کوثر اصفهان

انتخاب یک معلم نسبت به یک قاضی، مهم تر است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت جذب معلمان متعهد و متخصص گفت: همواره در جمع مدیران و معلمان آموزش و پرورش گفته ام که انتخاب یک معلم از انتخاب یک قاضی مهم تر است چراکه معلمان تربیت کننده انسان ها و نسل های آینده هستند. 

انتخاب یک معلم نسبت به یک قاضی، مهم تر است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر مؤسسه آموزشی، فرهنگی راهیان کوثر اصفهان اظهار داشت: آموزش و پرورش توان اداره همه مدارس را ندارد هرچند که آموزش و پرورش ایران، بیشترین درصد بودجه را نسبت به سایر کشورهای دنیا در اختیار دارد اما باز هم نیازهای متعددی وجود دارد و حتی بر اساس گفته وزیر آموزش و پرورش 50 درصد از ساخت مدارس در کشور با کمک خیران انجام می شود. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دولتی آنگونه که باید به تربیت صحیح دانش آموزان نپرداخته است، افزود: من قبلاً در جمع معلمان و مدیران آموزش و پرروش گفته ام که گزینش یک معلم مهم تر از یک قاضی است چراکه معلمان تربیت کننده انسان ها و نسل های آینده هستند. 
امام جمعه اصفهان با اشاره به حذف برخی از مطالب آموزنده از کتب درسی گفت: گروه های پژوهشی و متخصص مؤسسه راهیان کوثر می توانند پژوهشی درباره کتاب های آموزش و پرورش داشته باشد و نتایج پژوهش ها را به وزارتخانه پیشنهاد دهند. 
سرهنگ سیدعظیم فاطمی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: مؤسسه راهیان کوثر در سال 1375 آغاز به کار کرد و به مرور زمان گسترش یافت و امروز 300 مدرسه در سراسر کشور دارد، همچنین مدارس این مؤسسه تنها در 4 استان از جمله اصفهان راه اندازی نشده بود. 
وی افزود: شناسایی و آموزش نیروهای متعهد و متخصص و جوان، محور بودن نقش معلم در تربیت دانش آموزان، پیاده سازی مبانی تربیتی مقام معظم رهبری در روش آموزشی، استفاده از روش و الگوی تربیتی جدید و اسلامی، همکاری با آموزش و پرورش، تدوین روش های قابل فهم و همراه بازی برای دانش آموزان و آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های مختلف از جمله موضوعاتی است که توسط مؤسسه راهیان کوثر دنبال شده است. 
مدیر مؤسسه آموزشی، فرهنگی راهیان کوثر اصفهان با بیان اینکه معتقد هستیم همانند 8 سال دفاع مقدس باید جبهه تعلیم و تربیت راه اندازی شود، عنوان کرد: مؤسسه راهیان کوثر از سال گذشته و با همکاری آموزش و پرورش، حدود 180 مدرسه مسجد محور را در کل کشور شناسایی کرده است و به مرور زمان مجوز این مدارس را دریافت می کند. 
وی گفت: مؤسسه راهیان کوثر اصفهان از بهمن سال گذشته راه اندازی شده است و مدارس خود را از سال آینده در مرکز استان و 10 شهرستان راه اندازی می کند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name