دیدار شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر کلیشاد و سودرجان

شهرداری ها، ساخت و ساز های شهری را رونق دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهرداری ها می توانند با همکاری استانداری و سایر دستگاه ها و با تبدیل اراضی کشاورزی ناکارآمد که در حاشیه جاده ها قرار دارد، ساخت و سازهای شهری را رونق دهند.

شهرداری ها، ساخت و ساز های شهری را رونق دهند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر کلیشاد و سودرجان اظهار داشت: یکی از کارهایی که بنده معتقد هستم که شهرداری ها باید انجام دهند این است که ساخت و سازها را راه بیندازند، در برخی از شهرها، زمین هایی در حاشیه جاده ها وجود دارد که چندین سال است کشاورزی بر روی آن انجام نمی شود، این زمین ها با همکاری استانداری و سایر دستگاه های مسئول باید تبدیل کاربری شود.

وی افزود: نیاز است تا شهرداری ها و استانداری و مدیران مربوطه تصمیم گیری کنند که زمین های این چنینی با محدوده خاص تغییر کاربری یابد و زمان مشخصی برای این تغییر کاربری تعیین شود تا مردم به ساخت و ساز تشویق شوند و با این کار اشتغال رونق پیدا کند، در این صورت، چهره شهر شکل می گیرد و از نظر مالی به نفع شهرداری ها و مالکان زمین است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از برخی از تنگ نظرها در میان مدیران، عنوان کرد: برخی از عقب افتادگی ها در کشور به دلیل مدیریت ناصحیح مدیران است و با توجه به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که دولت باید دولت جوانی باشد باید از مدیران جوان بهره جست.

وی ادامه داد: جوان انگیزه بالایی در کار دارد و از نظر ایمان قوی تر است، البته استفاده از مدیران جوان به این معنا نیست که از تجربیات دیگران و مدیران با سابقه استفاده نشود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم تأمین آب استان اصفهان خاطرنشان کرد: بارها بنده در دیدار با رؤسای جمهور گفته ام که اگر مسئله آب برای استان اصفهان تأمین شود، مردم این استان خودشان می دانند که چگونه کشاورزی و دام داری کنند، بدون شک اگر دو صنعت کشاورزی و دام داری در کشوری وجود داشته باشد، آن کشور به نوعی از نظر تولید و درآمد بی نیاز می شود.

وی با تأکید بر لزوم احیاء مادی ها یادآور شد: مادی هایی که در سال های خشکسالی پر شده است باید باز باشد چراکه در مواقع بحران، نبود این مادی ها مشکل ساز می شود، گذشتگان ما به ویژه شیخ بهایی، این مادی ها را به گونه ای در نظر گرفته اند که سیلاب از شهر خارج شود.

حامد اخگر، شهردار کلیشاد و سودرجان در این دیدار با اشاره به فعالیت این شهرداری از سال 1337 گفت: یادواره شهدای شهر کلیشاد و سودرجان به مناسبت کنگره ملی شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان با حضور سردار باقری رئیس ستاد  تفحص شهدا نیروهای مسلح در سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: زیرسازی و آسفالت و پیاده رو سازی 3400 مترمربع، اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع خانواده در فرهنگسرای شهرداری، تدوام کارهای فرهنگی در شهر، حمایت از تیم های ورزشی، حمایت از ورزش بانوان با در نظر گرفتن مکان های اختصاصی و تجهیز پارک ساحلی به وسایل ورزشی از جمله اقدامات شهرداری کلیشاد و سودرجان است.

اخگر با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه یادآور شد: شهرداری کلیشاد و سودرجان با وجود شرایط سخت اقتصادی تلاش کرده است که برخی از زمین ها را برای ساخت و ساز شهری فراهم کند و بسته های تشویقی ساخت و ساز را برای مردم در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط

picture name
picture name