دیدار معاون تهذیب حوزه علمیه قم

بیش از 9 هزار طلبه در مدارس علمیه استان اصفهان تحصیل می کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 مدرسه علمیه به صورت کامل ساخته شده است، گفت: بیش از 9 هزار طلبه در مدارس علمیه استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

بیش از 9 هزار طلبه در مدارس علمیه استان اصفهان تحصیل می کنند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون تهذیب حوزه علمیه قم اظهار داشت: در سال های اخیر بیش از 10 مدرسه علمیه از ابتدا و به صورت کامل در شهرهای مختلف استان همچون تیران، فریدن، زینبیه اصفهان و غیره ساخته شده است و این روند ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه تقریباً هیچ طلبه مجردی بدون حجره نیست، افزود: برخی از مدارس علمیه، سال های سال در اختیار آموزش و پرورش بود که این مدارس باز پس گرفته و برای استفاده طلاب آماده سازی شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: در ابتدای مدیریت بنده تعداد 4 هزار طلبه مشغول تحصیل بودند که امروز این رقم به 9 هزار نفر افزایش پیدا کرده است، همچنین تلاش شده تا وضعیت مدارس از نظر کمی و کیفی و در جهات مختلف همچون علمی، رفاهی و غیره به میزان مطلوبی رشد داشته باشد. 

حجت الاسلام محققیان، مسئول معاونت تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت اداره اخلاق و اداره مشاوره و خانواده ذیل معاونت تهذیب حوزه علمیه قم اظهار داشت: سالانه 2500 مجوز تلبّس بر اساس قوانین موجود برای طلاب صادر می شود.

وی با بیان اینکه 50 درس اخلاق به صورت منظم در حوزه علمیه قم برگزار می شود که این میزان کم است، افزود: از اساتید اخلاق حوزه علمیه دعوت و از نظرات آنان استفاده شد و از آنان درخواست شده است تا در درس های خود به مباحث اخلاقی اهمیت بیشتری دهند.

مسئول معاونت حوزه علمیه قم یادآور شد: درس حدیث خوانی به معاونت تهذیب حوزه علمیه واگذار شده است و شورای عالی حوزه مصوب کرد که طلابی که در این درس شرکت کنند 3 نمره به نمرات ورودی درس خارج آنان اضافه شود، مباحث اخلاقی و مباحث سندی در این درس ارائه می شود و اثرگذار آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه های هدایت علمی و تربیتی گفت: طلاب با عضویت در این پایگاه ها و مراکز، توسط یک استاد مشاور علمی و یک استد تربیتی بر اساس ظرفیت ها و استعدادها راهنمایی می شوند تا بتوانند روند تحصیلی درستی داشته باشند.

حجت الاسلام محققیان با اشاره به فعالیت8 مرکز تربیت کوثر ویژه همسران طلاب و فضلا عنوان کرد: اداره مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم توانسته است جلسات مشاوره را برای حدود 7 هزار نفر از طلاب و خانواده ها برگزار کند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name