دیدار فرزندان مرحوم آیت الله درچه ای

نگهداری کتاب های دست نویس آیت الله درچه ای بسیار ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مرحوم آیت الله درچه ای انسانی توحیدی بوده اند، گفت: ایشان استاد مرحوم آیت الله بروجردی و بسیاری از علما هستند و نگهداری کتاب های دست نویس ایشان کار بسیار ارزشمندی است.

نگهداری کتاب های دست نویس آیت الله درچه ای بسیار ارزشمند است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرزندان و بیت مرحوم آیت الله درچه ای اظهار داشت: از قول آقا سید ابوالحسن درباره مرحوم آیت الله درچه ای آمده است که ایشان فردی توحیدی بوده اند و نسبت هایی که به بندگان خدا داده می شد را نمی پذیرفت.

وی افزود: کتاب میزان الفقاهه کتاب آقا سید محمدباقر درچه ای استاد مرحوم آیت الله برورجردی و استاد بسیاری از علمای گذشته است که با تلاش خانواده ایشان به چاپ رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امیدوار هستیم کتاب اصول فقه ایشان در قالب 30 جلد به چاپ برسد، عنوان کرد: نگهداری کتاب هایی دست نویس ایشان کار بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی یکی از نوه های مرحوم آیت الله درچه ای در این جلسه با اشاره به ویژگی های ایشان اظهار داشت: آیت الله بروجردی، آیت الله نائینی، آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی، آیت الله قوچانی و غیره از جمله شاگردان مرحوم آیت الله درچه ای هستند.

وی افزود: ایشان در 28 ربع الثانی 1342 رحلت کردند و 4 دی امسال نود و نهمین سالگرد ایشان است و در تلاش هستیم با توجه به توصیه رهبر انقلاب اسلامی، تا صدمین سالگرد ایشان را برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: کتاب فقه ایشان در 26 جلد با تلاش زیاد و در طی 10 سال به چاپ رسیده و در قم رونمایی شده است، ما با مراجع تقلید دیدار داشتیم و آیت الله سبحانی گفتند قلم مرحوم آیت الله درچه ای بسیار رسا و شیوا است و آنگونه که شنیدیم بیان ایشان بسیار خوب بوده است.

اخبار مرتبط

    picture name
    picture name