مراسم تکریم و معارفه ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان

زدن پهپاد آمریکایی از مصادیق شعائر الهی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: زدن پهپاد آمریکایی از مصادیق شعائر الهی است، انگلیس و آمریکا بدانند دوران قدیم گذشته است و ایران تحت سیطره غرب و شرق نیست.

زدن پهپاد آمریکایی از مصادیق شعائر الهی است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم تکریم و معارفه ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: شورای هماهنگی از ضرورتهای پیشروی انقلاب برای ترویج شعائر الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: هرکس شعائر الهی را بزرگ بدارد متقی است، مصادیق شعائر الهی در چند جای قرآن تکرار شده البته هر چیزی که مردم را به خدا نزدیک کند از شعائر است.

وی عنوان کرد: زدن پهپاد آمریکایی از مصادیق شعائر الهی است، انگلیس و آمریکا بدانند دوران قدیم گذشته است و ایران تحت سیطره غرب و شرق نیست بلکه بر تمام طاغوتیان پیروز خواهد شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: شعائر مربوط به امور ظاهری است و شامل اعمال باطنی نمی‌شود، زنده نگه داشتن ظواهر دین ناشی از ایمان قلبی است، هر کس در راهپیمایی مشارکت می‌کند در این راستا مؤثر است اما هماهنگی نیاز به مسؤول دارد، خانواده به گروهی دونفره است نیاز به مسؤول دارند پس برگزاری راهپیمایی عظیم نیاز به هماهنگ کننده دارد.

وی یادآوری کرد: بسیاری از نهادهای انقلاب که با تدبیر امام خمینی پیش از انقلاب برنامه‌ریزی شده بود از دوران حکومت امام علی (علیه السلام) الگو گرفته بود.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از کمی بودجه در امور فرهنگی و مذهبی افزود: وقتی به فعالیت های دینی و مذهبی می رسیم بودجه ای در نظر گرفته نشده است و گدا می‌شویم و حتی اگر بخواهیم در مدرسه ای نماز جماعت اقامه شود، هزینه ایاب و ذهاب برای امام جماعت مدارس در نظر گرفته نمی شود.

 آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: نهادهایی چون مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در امور جاری خود با کمبود بودجه مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: البته بودجه و اعتبار برای برخی امور مثل سفرهای خارجی برخی آقایان با این توجیه که می خواهند از خارج کار یاد بگیرند وجود دارد.

در پایان این مراسم از جعفر عسگری رییس پیشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان قدردانی و به جای وی محمد علی احمدی در این سمت معرفی شد.

 عسکری از سال ۷۴ تا ۸۳ جانشین و از سال ۸۳ تاکنون رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است عمومی و غیردولتی که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی را بر عهده دارد.



اخبار مرتبط

picture name
picture name