مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور

تأکید امام جمعه اصفهان بر تداوم و قوت فعالیت میز خدمت در نماز جمعه

امام جمعه اصفهان ضمن ابراز امیدواری از تداوم و قوت فعالیت میز خدمت در نماز جمعه بر همکاری و حضور مؤثر مدیران و مسئولان سازمان ها و ادارات استان در این طرح تأکید و خواستار اختصاص جایگاه و مکان ویژه مراجعه کنندگان و فعالین این امر شد.

تأکید امام جمعه اصفهان بر تداوم و قوت فعالیت میز خدمت در نماز جمعه

 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و برگزاری اولین نماز جمعه اکنون در گام دوم نماز جمعه قرار گرفته ایم ، اظهار داشت: میز خدمت یکی از فعالیت های مؤثر و قابل تقدیر ستاد نماز جمعه است و امیدواریم صدا و سیما همانطوری که سخنران و خطیب نماز جمعه هفته را در برنامه های خود اعلام می کند، فرد یا افرادی که از مسئولین و مدیران کل که می خواهند پاسخگوی مردم باشند در برنامه های صداوسیما اعلام شوند تا مردم برای برطرف کردن مشکلات و مسائل خود در روز جمعه به آنها مراجعه نمایند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این نوع برنامه ها بر همکاری و حضور مؤثر مدیران و مسئولان سازمان ها و ادارات استان در این طرح تأکید و خواستار اختصاص جایگاه و مکان ویژه مراجعه کنندگان و فعالین این امر شد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر ارتباط مردم و مسئولین افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در همایش ائمه جمعه کشور بر این مطلب تاکید داشتند که ائمه جمعه و مسئولین با مردم در ارتباط باشند و از حالت اداری خارج شوند و در بین مردم باشند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه متعلق به ستاد نماز جمعه و امام جمعه نیست و متعلق به مردم است و مسئولین در خدمت مردم هستند و باید مسئولین امر بدانند که حضورشان باعث تشویق و دلگرمی مردم می شود و هرجایی که مربوط به مردم است باید مسئولین حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه و توجه به این روز افزود: روز جمعه مسلمان روز کار دینی است و زمانی که روایات را بررسی می کنیم متوجه می شویم هیچ روزی بالاتر از روز و شب جمعه نیست؛ چرا که شب و روز جمعه زمان عبادت است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دعا و عبادات در روز جمعه مورد قبول خداوند متعال قرار می گیرد، افزود: در آیات و روایات آمده است که هیچ روزی مانند روز جمعه نیست و خورشید به هیچ  روزی نتابیده که بالاتر از جمعه باشد، از این روایات متوجه می شویم که خداوند متعال از آن لطف و مرحمتی که دارد در هفته یک روز را برای عبادت ، دعا و قبولی اعمالشان قرار داده است.

وی در ادامه افزود: حدیثی از حضرت امام مجتبی(علیه السلام) که می فرمایند ماه رمضان ایام مسابقه خلق است و ایامی است که باید بندگان خدا مسابقه را شروع کنند و در دینداری از هم سبقت بگیرند؛ روز و شب جمعه هم همینطور است این روز مسابقه خلق است  و آن کسی جلو می افتد که بهتر بتواند عبادت و در جایگاه های عبادت حضور پیدا کند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name