مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام در منزل رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

تلاش عربستان برای معرفی ایران به عنوان عامل حمله به تأسیسات نفتی، از خجالت و ذلت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ذلیل‌تر شدن آل سعود و آل خلیفه در منطقه گفت: حمله پهبادی یمنی‌ها به یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات نفتی عربستان نشان‌دهنده ذلت سعودی‌هاست، سعودی‌ها برای اینکه بر روی این افتضاح سرپوش بگذارند تلاش کردند که ایران را عامل حمله به این تأسیسات معرفی کنند چون خجالت می‌کشد بگوید جمع کوچکی مثل حوثی‌ها و یمنی‌ها آنها را مفتضح کرده است، ‌اما کشورهای جهان در سازمان ملل این ادعا را به تمسخر گرفتند.

تلاش عربستان برای معرفی ایران به عنوان عامل حمله به تأسیسات نفتی، از خجالت و ذلت است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) که در منزل رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در روستای بوستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در منطقه همچون آل سعود و آل خلیفه در منطقه روز به روز ذلیل‌تر شده‌اند، امروز می‌بینیم که 10 پهباد یمنی به یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان در عربستان حمله می‌کند که این پالایشگاه ظرفیت تولید 7 میلیون بشکه را داشت، سعودی‌ها برای اینکه بر روی این افتضاح سرپوش بگذارند تلاش کردند که ایران را عامل حمله به این تأسیسات معرفی کنند چون خجالت می‌کشد بگوید جمع کوچکی مثل حوثی‌ها و یمنی‌ها آنها را مفتضح کرده است اما کشورهای جهان در سازمان ملل این ادعا را به تمسخر گرفتند. 
وی با اشاره به تفاوت‌های دفاع مقدس ایران اسلامی و سایر جنگ‌هایی که در جهان رخ داده است، افزود: بیشتر جنگ‌ها برای کشورگشایی و یا مسلط شدن بر جمع دیگری است اما دفاع مقدس ما در مرحله نخست دفاع بود نه جنگ و اینکه ما در برابر دشمن بعثی مجبور به دفاع شدیم و جهاد بر ما واجب بود، دفاع چیزی است که خداوند در وجود انسان و حیوان گذاشته است. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به بستن راه امام حسین(علیه‌السلام) توسط حرّ بن یزید ریاحی بیان کرد: یاران امام حسین(علیه‌السلام) به آن حضرت گفتند که یاران حرّ اندک هستند و می‌توانیم بر آنان غلبه کنیم، اما ایشان فرمودند که ما نمی‌خواهیم آغازگر جنگ باشیم و در روز عاشورا نیز کوفیان آغازگر جنگ بودند.
وی گفت: در دفاع مقدس، هنگامی که شرایط بر ما سخت شد، مجبور شدیم عراق را بمباران کنیم، البته ما مناطق نظامی را بمباران کردیم، همچنین برای بمباران مناطق اقتصادی و تضعیف قدرت اقتصادی بعثی‌ها، از قبل اعلام می‌کردیم که انسانی در این مراکز نباشد و شب‌ها این بمباران انجام می‌شد.  
آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: عربستان در ماه حرام، آغازگر جنگ بر علیه یمن بود و به مردم بی‌دفاع حمله کرد، آنان بیمارستان و مجالس عروسی را بمباران کردند که بدون شک جنگ آنان مقدس نیست، اما در مقابل، در 8 سال جنگ تحمیلی تلاش شد که هیچ بی‌گناهی کشته نشود و این مقدس بودن جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد.  
وی با اشاره به اهمیت نیت‌ها در انجام هر کار یادآور شد: اینکه اعمال با چه نیت و انگیزه انجام شود مهم است، نیت همان چیزی است که انسان را برای انجام کاری به حرکت وا می‌دارد، اگر دستور خدا در دفاع وجود داشته باشد مقدس است، این دفاع باید بر اساس نیت الهی و با شرایط خدایی باشد تا مقدس شمرده شود.  
امام جمعه اصفهان گفت: قرآن کریم می‌فرماید بعضی‌ها فکر می‌کنند که خوب و صحیح رفتار می‌کنند در صورتی که نیت آنها صحیح نبوده، بنابراین نیت الهی داشتن در انجام کارها می تواند آن کار مقدس س
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name