خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 26 مهر ماه 1398

همراهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی سرنوشتی بهتر از «روح الله زم» ندارند

امام جمعه اصفهان :دستگیری زم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب تحیر رسانه‌های غربی شد، این اتفاق بزرگی بود. این نکته را نیز باید اشاره کرد که افرادی که مورد غفلت واقع شده و با دشمنان نظام جمهوری اسلامی همراه می‌شوند سرنوشتی بهتر از روح الله زم نخواهند داشت.

همراهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی سرنوشتی بهتر از «روح الله زم» ندارند

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: شکرگزاری نسبت به مردم از حقوق اجتماعی افراد است که در روز قیامت خداوند از آن افراد را بازخواست می‌کنند زیرا شکرگزارترین افراد برای خداوند شکرگزارترین نسبت به مردم است.
اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) به ابوذر فرمودند، ای اباذر هیچ‌مردی متقی نیست مگر اینکه همان‌طور که یک شریک به حساب شریک خود می‌رسد محاسبه نفس انجام دهد تا بداند آنچه انجام می‌دهد از راه حلال یا حرام به دست آمده است.
امام‌جمعه اصفهان با اشاره به معنای «لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق» بیان کرد: نزدیک‌ترین روایت به این مضمون از امام رضا (ع) نقل شده است که اگر کسی نسبت به کسی که به او نعمتی می‌دهد شکرگزار نباشد نسبت به خدا هم شاکر نخواهد بود، بنابراین باید در برابر کسی که کاری برای ما انجام‌ می‌دهد از منعم هم تشکر کرد.
وی افزود: در همین راستا خداوند متعال در قران در سوره «الرحمن» فرمودند که آیا جزای خوبی‌جز خوبی است، در سوره لقمان نیز انسان بعد از شکرگزاری خداوند متعال به قدردانی و احسان در برابر زحمات پدر و مادر توصیه شده است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: امام صادق (ع) در این باره فرموده‌اند افرادی که راه خوبی‌ها و معروف را می‌بندند مورد لعن خداوند هستند و این افراد کسانی هستند که به آن‌ها خوبی می‌شود اما شکرگزاری نمی‌کند و با این عمل باعث می‌شوند که جلوی انجام کار خوب و معروف گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: شکرگزاری و تشکر کردن اهمیت بالایی در زندگی دارد، حتی علت واجب شدن جواب سلام نیز پاسخ به محبت فردی است که به شما سلام کرده است، تشکر کردن از جمله حقوق اجتماعی دیگران است که برعهده ما گذاشته شده، اما سجاد (ع) فرمود خداوند در روز قیامت از بعضی افراد خواهند پرسید که آیا از افرادی که به شما خوبی کرده‌اند تشکر کردید؟ بنابراین شکرگزارترین افراد برای خداوند شکرگزارترین نسبت به مردم است.
وی اذعان داشت: شهادت شهید اشرفی اصفهانی را تسلیت می‌گوییم، همانطور که اصفهان نسبت به کل کشور افتخاراتی دارد، سهم یک‌پنجمی در بین شهدای محراب هم متعلق به اصفهان است.

دستگیری «زم» شبیه به زدن پهپاد و توقیف نفتکش بود

امام جمعه اصفهان در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به دستگیری روح‌الله زم توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران اظهار داشت: دستگیری این فرد جاسوس به هیچ عنوان کار ساده‌ای نبود به نوعی که رسانه‌های غربی از شدت ناباوری هر روز یک سناریو در این ارتباط صادر می‌کنند و هنوز نیز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.
وی با بیان اینکه دستگیری «زم »نیازمند کارهای اطلاعاتی بوده و با ترفندهای خاص انجام شده است، ابراز داشت: دستگیری مدیر کانال «آمد نیوز» درست شبیه توقیف نفتکش انگلیسی و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی غرور آفرین بود و موجب شد تا دنیا به اشراف اطلاعاتی ایران پی ببرد.

تامین امنیت زائران اربعین غرورآفرین است

آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تاکید کرد: امسال تنها از ایران حدود چهار میلیون نفر به کربلای معلی سفر کردند که تامین امنیت این همه آدم به واقع غرور آفرین است.
وی با اشاره به ثواب پیاده روی اربعین در روایات گفت: امام صادق(ع) در این ارتباط فرمودند که «هرکس پیاده به سمت زیارت امام‌ حسین(ع) برود خداوند در هر قدم برای او یک هزار حسنه می‌نویسد، هزار گناه از او را محو و به درجات او یک هزار درجه اضافه می‌کند.»
راهپیمایی روز اربعین هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخلاف توطئه‌های دشمنان راهپیمایی روز اربعین هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود، گفت: امسال با وجود برخی توطئه های خاص دشمنان افزایش جمعیت دو برابری را نسبت به سال قبل شاهد بودیم اما پذیرایی از زائران امام حسین (ع) همچنان با شور حسینی میان موکب های ایرانی و عراقی ادامه دارد و وحدت میان مسلمانان در ایام بی بدیل است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سالهای آینده ایام اربعین در تابستان قرار می گیرد با مدیریت دولت ایران و عراق باید اقدامات لازم در این ارتباط انجام و  اقدام به اصلاح برخی اشکالات ساختاری در بین‌الحرمین برای سالهای آینده شود.

انتقاد از انجام هزینه‌های میلیاردی توسط برخی باشگاه های ورزشی

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفته تربیت بدنی افزود: یکی از بهترین راههای حفظ سلامت ورزش است و ضرورت دارد  همه به ویژه خانم‌ها به این مساله توجه داشته باشند.بنده در دیدار با مسئولان ورزش استان بارها تاکید کردم که باید در رابطه با ورزش و تربیت بدنی عمومی برنامه‌ریزی شود، اینکه هر شرکتی تیم ورزشی راه‌اندازی می‌کند و میلیاردها تومان هزیمه می‌کند نادرست است و بسیاری از شرکت‌ها نیز سهامی خاص است و بدون اجازه از سهام‌داران بر اساس قانون و تصمیم هیئت‌مدیره هزینه می‌کنند در صورتی که مشکل از قانون است، زیرا هیئت‌مدیر نمی‌تواند پول مردم را بدون اجازه هزینه کند و قوانین غلط با وجود اعتراضات به حقوق‌های نجومی برطرف نشد و در هیئت‌مدیره نیز افراد برای خود سفرها خارج از کشور تصویب می‌کنند؛ قانون باید اختیارات هیئت‌مدیره‌های شرکت‌های خاص را محدود کند، زیرا تعدادی از شرکت‌ها در موقعیت بدهکاری به مردم میلیاردها تومان برای ورزش هزینه کردند.
وی با اشاره به اینکه کاری که منجر به تولید و پیشرفت کشور نشود مجازی و کاذب است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به جای اهمیت بیش از اندازه به برخی ورزش‌ها در راستای تشویق مردم به ورزش‌های مفید که در حفظ سلامتی آنها موثر است تلاش کنند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name