دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان

نیازمندان واقعی رایگان بیمه شوند

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اصفهان گفت: سازمان بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند واقعی را به صورت رایگان بیمه کند نه اینکه افراد توانمند نیز بیمه شوند. 

نیازمندان واقعی رایگان بیمه شوند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل و معاونین بیمه سلامت استان اصفهان و معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت به جای اینکه آزمون وسع انجام دهد بهتر است مددجویان کمیته امداد را به صورت رایگان بیمه کند چراکه کمیته امداد به درستی افراد نیازمند را شناسایی کرده است، علاوه بر آن، بیمه می‌تواند افرادی که از نظر مالی توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند تحت پوشش قرار دهد. 
وی افزود: بنده همواره گفته‌ام کمیته امداد باید افراد نیازمند و بهزیستی افراد معلول را تحت پوشش قرار دهند و بیمه سلامت نیز می‌تواند از اطلاعاتی که کمیته امداد دارد برای اجرای طرح بیمه اجباری استفاده کند. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: اینکه همه روستائیان فقیر محسوب و بیمه شوند اشتباه است چراکه همه روستاییان از نظر مالی یکسان نیستند، بنابراین باید اولویت‌ها در نظر گرفته شوند نه اینکه همه مردم به صورت رایگان بیمه شوند، بلکه افراد مستضعف تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 

پوشش 40 میلیون نفری بیمه سلامت در کشور

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت و برنامه‌هایی که در هفته بیمه سلامت انجام شده است، اظهار داشت: 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در کشور هستند که 85 درصد از این بیمه‌شدگان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند که جزء افتخارات نظام اسلامی است که برای سلامت مردم هزینه می‌شود. 
شاهرخ رامزی افزود: سالیانه ده‌ها هزار میلیارد تومان بابت تأمین امنیت سلامت مردم توسط دولت و نظام هزینه می‌شود و در این راستا 2 هزار 400 قلم دارو 4 هزار و 700 خدمت و بیش از 47 هزار تجهیزات پزشکی را تحت پوشش قرار دادیم.
وی گفت: با همکاری 44 هزار مؤسسه طرف قرارداد و 22 هزار مرکز و خانه بهداشت روستایی، بدهی‌های سازمان بیمه سلامت نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته و بابت سال 97، 3 ماه بدهی وجود دارد و پرداخت‌ها در سال 98 به‌روز انجام می‌شود. 
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور عنوان کرد: حدود 10 درصد از جمعیت کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند که از 13 آبان طرح بیمه اجباری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه 185 میلیون بار مراجعه مردمی به سازمان بیمه سلامت در طول سال وجود دارد، عنوان کرد: برای ایجاد شفاف‌سازی، ثبت و ضبط مراجعات و غیره، استقرار سازمان الکترونیکی را در دستور کار قرار داده‌ایم که پروژه استحقاق سنجی، تبادل الکترونیکی اسناد، نسخه الکترونیکی و کنترل و تأیید دارو در این راستا انجام می‌شود، همچنین سامانه تأیید دارو راه‌اندازی شده است.
رامزی با اشاره به ضرورت بررسی و کنترل رفتارهای ارائه‌دهندگان خدمت و مردم در استفاده از خدمات این سازمان یادآور شد: از جمعیت 40 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان، 20 میلیون نفر روستایی هستند که از نظام ارجاع استفاده می‌کنند و برای شناسایی دهک‌های اول تا سوم آزمون وسع اجرا می‌شود که بر اساس قانون، این اقدام بر عهده وزارت رفاه گذاشته شده است، البته ما به دنبال این هستیم که نیازمندان واقعی را تحت پوشش قرار دهیم و افراد توانمند حق بیمه پرداخت کنند.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name