آئین تجلیل از فعالین و برگزار کنندگان چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

اختلافات میراث فرهنگی و اوقاف با تعامل و گفت‌وگو برطرف شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان گفت: بهتر است با تعامل و گفت‌وگو اختلافات میراث و اوقاف برای مرمت امامزادگان برطرف شود.

اختلافات میراث فرهنگی و اوقاف با تعامل و گفت‌وگو برطرف شود

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آئین تجلیل از فعالین و برگزار کنندگان چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان با قدردانی از زحمات برگزار کنندگان این مسابقات اظهار کرد: برگزارکنندگان مسابقات در زمان کوتاهی که داشتند به خوبی توانستند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و مسابقات به خوبی و در شان و جایگاه اصفهان برگزار شد.
وی با بیان اینکه تشویق مردم به کارهای خیر با ابزارهای مختلف امکان پذیر است، افزود: خود امامزادگان یکی از مهم‌ترین روش‌های تشویق مردم به کار خیر هستند، همانطور که مردم برای ساخت ضریح امامزادگان همکاری بسیار خوبی دارند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برای مرمت امامزادگان اختلاف اوقاف و میراث فرهنگی همواره وجود داشته است، ادامه داد: باید توجه داشت که فکری که پشت ساخت مساجد و بناهای تاریخی بوده،  بسیار مهم است، اما نحوه اصلاح گوشه ای از سنگ این مساجد که در گذر زمان آسیب دیده زیاد مهم نیست، مهم این است که کار نما و معماری مطابق با اصل آن انجام شود.
وی با بیان اینکه بهتر است با تعامل و گفت‌وگو اختلافات میراث و اوقاف برای مرمت امامزادگان برطرف شود، اضافه کرد: همچنین ضروری است نهایت بهره برداری از زمین‌های موقوفه و به ویژه زمین‌های کشاورزی را داشته باشیم تا بتوانیم تا حدودی نسبت به کاهش فقر در اصفهان فعالیت کنیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: البته در این خصوص کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد.
در پایان این برنامه از فعالین و برگزار کنندگان  چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم تجلیل شد.

اخبار مرتبط

picture name
picture name