نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری

اقدامات اغتشاش گران، کمال بی تمدنی بود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اقدامات آشوب گران در حوادث اخیر را کمال بی تمدنی توصیف کرد و گفت: مسلماً کسانی که به تخریب و آتش زدن اماکن و اموال عمومی دست زدند از نظر عقلی به رشد بالا نرسیده اند چون متوجه نیستند چرا باید به حرف یک عده انسان های فاسد و ضد انقلاب خارج نشین گوش کنند.

اقدامات اغتشاش گران، کمال بی تمدنی بود

 آیت الله "سید یوسف طباطبایی" در نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دارالقرآن عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: از نظر دین و مذهب ما جامعه بدون ولی و بدون حکومت قابل قبول نیست برای اینکه مردم نیازمندی های زیادی دارند که این نیازمندی ها را باید یک عده ای برآورده سازند و در راس آن عده نیز فردی حاکم باشد که بر کارهای آن ها نظارت کند و این شخص هم بایستی فردی عادل، آگاه به مسائل جامعه ، با ایمان، متقی، مدیر و مدبر باشد.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم به صراحت ذکر شده که مسلمانان باید از خداوند، رسول او و اولوالامر اطاعت کنند گفت: تفاوت ما با برادران اهل تسنن این است که آن ها می گویند هر کسی  که امر ما را در اختیار گرفت حتی اگر ظالم هم باشد باید از او اطاعت کنیم اما ما می گوییم اولوالامر باید کلامش با سخن خداوند و رسول او یکی باشد و به عنوان مثال حاکم نظام اسلامی نمی تواند در مورد حجاب که فرمان خداوند است نظر دیگری داشته باشد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب معتقدند برای تکمیل حکومت اسلامی باید 3 گام برداشته شود اظهار داشت: گام اول که بیرون آمدن از زیر سلطه کفر و طاغوت زمان و برپا کردن نظام اسلامی بود با تلاش ها و هدایت های امام خمینی (ره) برداشته شد اما برای برداشتن گام دوم یعنی تشکیل حکومت اسلامی نیاز داریم که مردم از نظر عقلی و بصیرتی به رشد بالا برسند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به حوادث چند روز اخیر در اعتراض به اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: مسلماً کسانی که به تخریب و آتش زدن اماکن و اموال عمومی دست زدند از نظر عقلی به رشد بالا نرسیده اند چون متوجه نیستند چرا باید به حرف یک عده انسان های فاسد و ضد انقلاب خارج نشین گوش کنند و به بهانه اعتراض به مصوبه قانونی، بانک ها و اتوبوس ها را آتش بزنند و به مراکز نظامی و انتظامی حمله کنند.
وی سپس ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و برپایی حکومت عدل جهانی را در گرو رشد عقلی مردم جهان عنوان کرد و گفت: هرچند که آرزوی ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)، خود عبادت است، اما تا زمانی که به شایعات توجه کنیم، دشمن را نشناسیم و زود فریب نقشه های دشمن را بخوریم زمان ظهور آن حضرت فرا نمی رسد.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برای اینکه حکومت اسلامی در جامعه به شکل واقعی خود ایجاد شود باید در ادارات ما کم کاری صورت نگیرد، رشوه گرفتن ریشه کن شود، مسئولان دلسوز مردم باشند، وابسته به غرب نباشیم و دل به آن ها نسپاریم و هر کدام ما سعی کنیم مبانی اسلام را در خودمان پیاده کنیم و گناه در زندگی  ما نباشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، گام سوم را پیاده سازی تمدن اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تمدن اسلامی یعنی آنچه که به آن اعتقاد داشتیم و عمل کردیم را به دیگران هم بیاموزیم و به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شویم.
آیت الله طباطبایی نژاد، اقدامات آشوب گران در حوادث اخیر را کمال بی تمدنی توصیف کرد و گفت: باید به جایی برسیم که مردم دنیا نحوه اعتراض صحیح و قانونی را از ما یاد بگیرند و بدانند چگونه مطالبات خود را از حکومت درخواست کنند.
با بیان اینکه قطعاً رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی زمان بر است بیان کرد: باید به رشد بالای عقلی و پیشرفت فکری و تمدنی برسیم تا لیاقت حکومت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) را پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با اغتشاش گران گفت: بحمد الله نیروی انتظامی ما به درجه ای از اقتدار رسیده که توانست به کمک بسیج و سپاه ظرف 2 روز بساط آشوب گران را در هم پیچیده و امنیت را به کشور برگرداند.
وی با بیان اینکه باید مامور پلیس ما بداند که برای خدا کار می کند و هر قدمی که بر می دارد برای او ثواب نوشته می شود افزود: نیروهای انتظامی همواره در حال جنگ با افراد شرور و انسان های پلید هستند و بسیاری از آن ها هم در همین راه به شهادت می رسند که امیدوارم خداوند همه شهدای نیروی انتظامی را با حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) محشور کند.
آیت الله طباطبایی نژاد با ابراز خرسندی از برپایی نشست های تخصصی بین نخبگان علمی و دینی در نیروی انتظامی گفت: یکی از اقدامات نیروی انتظامی برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی ارتقای سطح کیفی ناجا در زمینه مسایل دینی است که باید بگویم الحمدالله امروز ناجا به رشد خوبی در این گونه مسایل رسیده و ان شاءالله با تداوم این روند و جلسات بیشتر با علما و روحانیون به تراز بالای حکومت اسلامی نیز خواهد رسید.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name