خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 6 دی ماه 1398

دشمن آرزوی ریشه‌کنی نظام جمهوری اسلامی را به گور می‌برد

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تلاش دشمن تکرار دوباره اغتشاشات سال ۱۳۸۸ است، گفت: در این حالت مردم در ۹ دی امسال باید بهتر از سال های گذشته و با بصیرت مشت به دهان دشمنان اسلام بزنند، زیرا دشمن قصدش ضربه زدن نیست بلکه قصدش ریشه کن کردن است.

دشمن آرزوی ریشه‌کنی نظام جمهوری اسلامی را به گور می‌برد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به سالروز ۹ دی اظهار داشت: ۹ دی از یوم الله‌های انقلاب اسلامی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در این روز ملت ولایت مدار ایران با سرسپردگی تام به امر ولایت و با بصیرت و هوشیاری بساط فتنه را جمع کردند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به نقشه‌های خود بر علیه ملت ایران و در راستای ایجاد اغتشاش در کشور دست نکشیده‌اند، افزود: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره قصد ضربه زدن به نظام را داشته‌اند و به یقین نقشه‌های آشکار و پنهان آنها برای ضربه زدن به پایه‌های نظام ادامه خواهد داشت چرا که به فرموده قرآن قصد دشمنان بیش از آن است که ظاهر می‌کنند.

هر روزی که در راستای بصیرت افزایی تلاش شود یوم الله است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه یوم الله ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست، ابراز داشت: باید بصیرت خود را حفظ کنیم و از نقشه‌های دشمن در برهه‌های مختلف غافل نباشیم چراکه هر روزی که در راستای بصیرت افزایی تلاش کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم یوم الله است.
وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات اظهار داشت: برخی افراد ممکن است در زمان انتخابات چه به نفع خود چه دیگران دروغ بگویند که این افراد در واقع با انجام این گناه کبیره دچار از غفلت از یاد خدا شده‌اند حتی اگر ادعای ایمان داشته و به ظاهر مؤمن باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه غفلت از یاد خدا موجب می‌شود تا انسان فریب شیطان را بخورد، بیان داشت: نماز خواندن انسان را از گمراهی باز می‌دارد بدین نحو که فرد مؤمن و نمازخوان باید در اجرای دستورات خداوند بکوشد و از گناه دوری کند.

سوادآموزی در آموزه‌های دینی

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: با اجباری کردن سوادآموزی، همه باید فرزندان خود را از هفت سالگی به مدرسه بفرستند و این کار در بسیاری از کشورها انجام شده است.
وی با بیان اینکه اگر این کار در ۴۰ سال گذشته انجام شده بود اکنون دیگر نیاز به نهضت سوادآموزی نبود، اظهار داشت: هنوز عده‌ای از روی ناآگاهی فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و این فرزندان مجبورند در نهضت سوادآموزی باسواد شوند.
امام جمعه اصفهان، تشکیل نهضت سوادآموزی را یکی از اقدام‌های بزرگ امام راحل (ره) خواند و گفت: در زمان انقلاب اسلامی حدود ۴۵ درصد از جمعیت کشورمان باسواد بود و در این مدت افرادی که سواد نداشتند با مراجعه به نهضت سوادآموزی، باسواد شدند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۲ میلیون بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۵ سال در کشور داریم که با احتساب افراد مسن حدود پنج میلیون نفر می‌شود که زیاد نیست.
حضرت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با تشکر از مربیان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: آنها با حقوق کم به روستاها و مناطق دور می‌رفتند و بسیار دیر جذب آموزش و پرورش شدند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم پس از تشکیل حکومت، نخستین کاری که در مدینه انجام داد، بحث سوادآموزی بود، افزود: حتی در آن زمان پیامبر، مهریه برخی از زنان را سوادآموزی یا قرآن آموزی تعیین و زنان نیز قبول می‌کردند و مانند زنان امروز نبودند.
امام جمعه اصفهان به جایگاه رفیع سوادآموزی و علم در اسلام اشاره و تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که از نظر علم، پیشتاز همه جهانیان باشیم.

آفات غفلت از یاد خدا

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه یاد کردن خداوند یکی از صفات پاک مؤمنان بوده و انسان باید همواره خود را به یاد خداوند مشغول کند، اظهار کرد: افرادی که دیوانگی می‌کنند، می‌زنند، می‌کشند و به منافع خود و دیگران ضرر می‌زند رفتار آن‌ها به این دلیل است که از یاد خداوند غافل شده‌اند.
وی تصریح کرد: نماز ذکر خداوند است اما ذکر واقعی اجرای دستورات الهی است یعنی آنگاه که از فرد خیری بخواهند اجابت کرده و آنگاه که گناهی درمیان است، از آن دوری کند، گاهی افراد هنگام انتخابات دروغ می‌گویند چه برای خود و چه برای دیگران؛ ممکن است چنین افرادی ریش و عمامه هم داشته باشند اما شیطان سبب شده تا آنان از یاد خداوند غافل شوند.
طباطبایی‌نژاد گفت: طبق فرموده قرآن هرکس از ذکر خداوند غفلت کند، شیطانی برای او قرار داده می‌شود تا با او دوستی کرده و دائم او را فریب داد تا آنکه وی را از راه خداوند گمراه کند.

راه و روش تمام پیامبران الهی در طول تاریخ یکسان بوده است

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) ابراز داشت: راه و روش تمام پیامبران الهی در طول تاریخ یکسان بوده است و هر یک تصدیق کننده راه پیامبران پیش از خود بوده‌اند چنانکه حضرت مسیح تصدیق کننده آئین حضرت موسی و بشارت دهنده پیامبری حضرت محمد (ص) بوده است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد در دنیا مدعی پیروی از حضرت مسیح (ع) هستند اما جز مفسده و خونریزی کاری در دنیا ندارند، تاکید کرد: این افراد به یقین پیرو واقعی حضرت مسیح نیستند اما بسیاری از افراد نیز سعی دارند تا از این پیامبر الهی تبعیت کنیم که امیدواریم مسیحیان جهان پیش از بازگشت حضرت مسیح که به عقیده مسلمانان به همراه ظهور امام زمان (عج) خواهد بود به فرمایشات ایشان عمل کرده و پیرو واقعی حضرت باشند.

در پرداخت حقوق به موقع پرستاران نباید کم کاری شود

امام جمعه اصفهان با تبریک روز پرستار بیان داشت: حقوق پرستاران در کشور ما نسبت به دیگر کشورهای دنیا بسیار اندک است و حتی در برخی مواقع به تعویق نیز می‌افتد، پرستاری شغل سختی است و باید حمایت از این قشر مورد توجه مسئولان باشد.
وی ادامه داد: همانگونه که حقوق پزشکان به تأخیر نمی‌افتد دلیلی وجود ندارد در پرداخت حقوق به موقع پرستاران کم کاری شود چراکه بدین معماست که حقوق قشر ضعیف‌تر نادیده گرفته شده در حالی که در نظام اسلامی این امر صحیح نیست.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه پرستاری شغل بسیار مقدسی است، تاکید کرد: در روایات آمده است که که هرکس برای بهبود زن یا مرد مسلمانی از وی مراقب کند، پروردگار عالمیان، وی را با حضرت ابراهیم محشور و وی را از پل صراط به راحتی عبور خواهد داد، امیدواریم پرستاران عزیز کشورمان با وجود همه مشکلات برای رضای خداوند مسئولیت خود را به درستی انجام داده و آرام بخش روحیه بیماران باشند.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name