دیدار جمعی از ناشنوایان استان اصفهان

مسئولان به وظایفشان در قبال ناشنوایان عمل کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای برطرف شدن مشکلات ناشنوایان گفت: امیدوار هستیم خدا به مسئولان فهم و شعور دهد که به وظایفشان نسبت به ناشنوایان عمل کنند.

مسئولان به وظایفشان در قبال ناشنوایان عمل کنند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کانون ناشنوایان استان اصفهان و جمعی از ناشنوایان با تأکید بر پیگیری مشکلات ناشنوایان اظهار داشت: امیدوار هستیم خدا به مسئولان فهم و شعور دهد که به وظایفشان نسبت به ناشنوایان عمل کنند.
وی افزود: البته تلاش می‌شود از ظرفیت خیران برای تأمین هزینه‌های درمان و کاشت حلزون و همچنین تأمین برخی از نیازهای ناشنوایان استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت ناشنوایان استفاده کرد، تصریح کرد: خداوند متعال نعمت‌های فراوانی را به انسان‌ها ارزانی داشته است که ناشنوایان از نعمت عقل سالم و سایر نعمت‌های الهی به جز شنوایی بهره‌مند ساخته است.
وی عنوان کرد: از نگاهی دیگر ناشنوا بودن، خود نعمتی است چراکه یکی از راه‌های اصلی مبتلا شدن انسان‌ها به گناه، زبان و گوش است، البته همه ما از اینکه شما نمی‌توانید حرف بزنید و بشنوید ناراحت هستیم و خود را در رنج شما شریک می‌دانیم.
مدیر کانون ناشنوایان استان اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این کانون و مشکلات ناشنوایان اظهار داشت: ناشنوایان، محرومیت عمیقی دارند و از نظر روحی تحت فشار هستند؛ آنان از شنیدن بسیاری از صداهایی که افراد سالم به صورت روزانه می‌شنوند همچون صدای پدر و مادر، محروم هستند و برخی از افراد سالم در مواجه به آنان رفتار نامناسبی دارند.  
حسین روستا  با انتقاد از اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان افزود: ناشنوایان برای تأمین دارو و درمان، کاشت حلزون، تأمین سمعک و غیره مشکل جدی دارند درحالی‌که بر اساس قوانین باید بیمه، خدمات درمانی و توان‌بخشی معلولان را پوشش بدهد.
وی با بیان اینکه 14 هزار نفر ناشنوایان در استان اصفهان وجود دارد، عنوان کرد: متأسفانه برای نیمی از اعضاء کانون ناشنوایان استان اصفهان، یارانه معیشتی واریز نشده است، همچنین دستگاه‌های مختلف نسبت به وظایف قانونی خود نسبت به ناشنوایان عمل نمی‌کنند.

 

اخبار مرتبط

    picture name
    picture name