دیدار کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل استان اصفهان

رانندگان سفیر ایران اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رانندگان سفیر ایران اسلامی در استان‌های مختلف و حتی در سایر کشورها هستند، گفت: رانندگان می‌توانند دستاوردها و اقداماتی که در 40 سال اخیر به‌ویژه در حوزه احداث راه‌ها در سطح کشور انجام‌شده است را برای نسل جوان گوشزد کنند. 

رانندگان سفیر ایران اسلامی هستند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی در حوزه رانندگان و کامیون داران، حمل‌ونقل کالا و مسافر و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان اصفهان اظهار داشت: رانندگان یکی از اقشار پرتلاشی هستند که تلاش و کار آنان عیان و مشخص نیست، آنان در همه شرایط به حمل‌ونقل کالا و مسافر می‌پردازند و در دوران دفاع مقدس و سایر بحران‌ها حضور مؤثری داشته‌اند.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی مناسب برای استراحت رانندگان افزود: این مجتمع‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که رانندگان بتوانند با خیال راحت استراحت کنند تا در نهایت بتوانند به خوبی در مسیر حرکت کنند، لازم است این مجتمع‌ها با فاصله مشخص و منظم برای رفاه رانندگان و مسافران احداث شود، البته بعضی از مسئولان برای واگذاری زمین به منظور احداث این مجتمع‌ها سختگیری بی‌موردی دارند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سختی کار رانندگان تصریح کرد: حوادث جاده‌ای زیادی برای رانندگان رخ می‌دهد به همین منظور لازم است علاوه بر افزایش ایمنی جاده‌ها، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شرایط به‌گونه‌ای باشد که رانندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و بر روی رانندگی خود بتوانند تمرکز کنند و همچنین خانواده‌های رانندگان باید از هر نظر تأمین باشند.
وی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی در استان اصفهان گفت: این راه‌ها هیچ‌گونه زیرسازی ندارد و فقط آسفالت‌ریزی شده است و امروز وضعیت مناسبی ندارد، لازم است تا مسئولان از نزدیک با شرایط راه‌ها آشنا باشند و برای بهبود وضعیت آن اقداماتی را انجام دهند.  
آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بدون شک یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، احداث جاده‌های با کیفیت و متعدد در سراسر کشور است چراکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حتی راه‌های اصلی، وضعیت خوبی نداشت و برخی از آن خاکی بود.
وی یادآور شد: رانندگان سفیر ایران اسلامی در استان‌های مختلف و حتی در سایر کشورها هستند، رانندگان می‌توانند دستاوردها و اقداماتی که در 40 سال اخیر انجام‌شده است را برای نسل جوان مطرح کنند و پیشرفت‌های متعددی که به خصوص در حوزه جاده و راه‌ها صورت گرفته گوشزد کنند.  
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در این دیدار با اشاره به وضعیت بودجه‌های دولتی اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن 12 هزار کیلومتر راه، یکی از استان‌های مهم کشور است که شمال، جنوب، شرق و غرب کشور را به هم متصل می‌کند و دارای آزادراه و راه‌های اصلی و فرعی زیادی است و اعتباراتی برای ساماندهی وضعیت راه‌های اصلی و فرعی استان جذب شده است.
مهدی خضری با بیان اینکه استان اصفهان بیشترین ناوگان حمل‌ونقل و راننده فعال در کشور را داراست، گفت: تا حدودی اصلاح کرایه رانندگان انجام‌شده و این کرایه‌ها واقعی شده است، همچنین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان توزیع لاستیک و روغن را به عهده گرفت تا بر اساس کارکرد رانندگان و با همکاری صنف کامیون داران تخصیص آن انجام شود.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name