دیدار قائم مقام کمیته امداد و معرفی مدیرکل جدید کمیته امداد استان اصفهان

کمیته امداد نباید فقیرانه برای نیازمندان کار کند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان وی با بیان اینکه کمیته امداد نباید فقیرانه برای نیازمندان کار کند، گفت: باید خدمات به صورتی باشد که در ارتقای زندگی این افراد تاثیرگذاری مشهود داشته باشد.

کمیته امداد نباید فقیرانه برای نیازمندان کار کند

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در دیدار با قائم مقام کمیته امداد و معرفی مدیرکل جدید کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه تمام نیازمندان کشور باید شناسایی شوند، افزود: کمک به نیازمندان باید طوری برنامه ریزی شود که همه این افراد دارای خانه شوند و حداقل پول کارگری را نیز به آنها پرداخت کنیم، البته باید توجه داشت چنانچه سرپرست توان کار دارد باید کار کند و در غیر این صورت به وی کمک شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  با بیان اینکه طبق فرمایشات امام علی (ع) ثواب قرض بیشتر از هدیه است، ادامه داد: افرادی که قرض می گیرند برای پس دادن آن تلاش می‌کنند اما وقتی کمک به صورت هدیه دریافت می‌شود انسان را از تلاش باز می‌دارد.
وی با بیان اینکه معلولان باید تحت پوشش بهزیستی و دیگر افراد نیازمند باید تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند، افزود: این در حالی است که هنوز تفکیک این افراد انجام نشده و موازی‌کاری‌های زیادی را داشتند به طوری که در بحران کرونا برخی از خانواده‌ها چند بار کمک دریافت کردند و برخی از خانواده‌ها در این ایام کمکی دریافت نکردند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد نیازمندان واقعی را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد، ادامه داد: کسانی که در کمیته امداد فعالیت دارند از ابتدای راه اندازی تاکنون افراد با اخلاص و پاکدستی بوده‌اند که دلسوزانه کار کرده‌اند و این امر منجر به موفقیت این نهاد تاکنون بوده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد نباید فقیرانه برای نیازمندان کار کند، ادامه داد: باید خدمات به صورتی باشد که در ارتقای زندگی این افراد تاثیرگذاری مشهود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه کمک به نیازمندان باید مطابق با نیاز روز و مطابق با تورم و افزایش قیمت‌ها افزایش یابد، گفت: باید دید ما نسبت به ساخت و ساز، کمک نقدی، تهیه جهیزیه و ... برای نیازمندان تغییر کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد می‌تواند محور تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: می‌توان از ظرفیت مددجویان این نهاد در این زمینه استفاده کرد و با آموزش تخصص، کمک به تولید و ایجاد اشتغال به خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های کمیته امداد در روستاها امری ضروری است، اضافه کرد: این امر می‌تواند کمک قابل توجهی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و جوانان در روستاها باشد.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی فعالیت‌های کمیته امداد باید در فضای کارگاهی دنبال شود، اضافه کرد: با این امر افزایش بازدهی تولیدات را خواهیم داشت.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امری ضروری است، اضافه کرد: نباید در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد جوانان بیکار داشته باشیم باید فرصت شغلی برای این افراد ایجاد شود.
50 درصد از نیازمند کشور تحت پوشش هیچ نهادی نیستند
حسین صمصامی، قائم مقام کمیته امداد نیز در این دیدار با بیان اینکه پنج میلیون و 200 هزار نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: علاوه بر حمایت از این افراد توانمندسازی آنها را نیز در دستور کار داریم، امروز 85 هزار بیمار صعب‌العلاج در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی با بیان اینکه شناسایی فقرای واقعی را در دستور کار داریم، ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد فقرای واقعی تحت پوشش کمیته امداد هستند و 50 درصد دیگر نیز که باید تحت پوشش باشند زیر نظر هیچ نهادی نیستند که اطلاعات این افراد را جمع آوری و در اختیار کمیته های استانی قرار دادیم.
صمصامی با بیان اینکه بیش از 50 هزار طرح اشتغال‌زایی را در کشور داریم، گفت: سال گذشته 9000 فرصت شغلی در کشور ایجاد کردیم که این امر با 240 میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

 

 

picture name
picture name