دیدار پیشکسوتان صنعت چاپ استان اصفهان

کار تولیدی مسئله مهمی است که نباید آن را دست کم بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با پیشکسوتان صنعت چاپ استان با اشاره به اینکه چاپخانه داران کار بزرگ و عظیم فرهنگی انجام می‌دهند، اظهار کرد: کار تولیدی مسئله مهمی است که نباید آن را دست کم بگیریم.

کار تولیدی مسئله مهمی است که نباید آن را دست کم بگیریم

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار پیشکسوتان صنعت چاپ استان اصفهان با اشاره به موانع تحریمی که سر راه کشور وجود دارد، گفت: صنعت چاپ در این شرایط تحریم؛ علاوه بر اشتغال زایی باعث توسعه فرهنگ می‌شود و زمانی که در قدیم چاپ و صنعت چاپ کم بود طلبه‌ها برای تهیه یک کتاب در صف می‌ایستادند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ بهایی در یکی از کتاب‌های خود آوردند که این کتاب را در حرم امام رضا علیه السلام نسخه برداری و رونویسی کردم چرا که آن زمان چاپ نبوده و تنها یک نسخه بوده که از روی آن رونویسی می‌کردند و حقیقتا صنعت چاپ یک نعمتی برای بشریت است.
وی با بیان اینکه مردم حرف‌ و پیام خود را به وسیله زبان یا قلم منتقل می‌کنند و این تمدن، فرهنگ، تاریخ و علم که امروز وجود دارد با نوشتار منتقل شده تصریح کرد: چاپ، تسهیل‌گر انتقال حرف و پیام است و ارزش و اهمیت این رشته صنعتی به همین دلیل است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه چاپخانه داران کار بزرگ و عظیم فرهنگی انجام می‌دهند، اظهار کرد: کار تولیدی مسئله مهمی است که نباید آن را دست کم بگیریم، اشتغالی که مستقیم و غیر مستقیم توسط فعالان صنعت ایجاد می شود و کمک به فرهنگ جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی نیز در این دیدار با بیان اینکه در استان اصفهان 500 چاپخانه فعال وجود دارد، گفت: چاپخانه‌های استان در بحث چاپ، لیتوگرافی، بسته بندی فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه صنعت چاپ می‌تواند وابستگی به نفت را کم و اشتغال زایی ایجاد کند، تصریح کرد: چاپخانه داران استان گاهی تا 300 نفر را مشغول به کار کرده و در سه شیفت کاری فعالیت دارند و در زمینه صنعت چاپ و بسته بندی وابستگی بسیار کمی به خارج از کشور داریم.
وی با اشاره به موضوع بسته بندی که از کارکردهای صنعت چاپ بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) هم نسبت به آن تاکیدات فراوان دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه چاپخانه در استان اصفهان وجود دارد و به ویژه در خصوص بسته‎‌بندی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می‌شود و معتقدیم اگر بخش خصوصی حمایت و موانع از سر راه برداشته شود، این بخش می‌تواند کشور را در عدم وابستگی و ایجاد اشتغال کمک نماید.
در این جلسه همچنین اعضای هیئت مدیره چاپخانه داران مسائل و دغدغه‌های خود را بیان کردند.
خاطرنشان می‌شود، دیدار پیشکسوتان صنعت چاپ استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت روز صنعت چاپ انجام شد.

 

picture name
picture name