دیدار رئیس حوزه هنری

هدف‌گذاری در حوزه هنرهای انقلاب اسلامی ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه وجود هدف خوب برای کارهای هنری، آن را ارزشمند می‌سازد، گفت: هدف‌گذاری در حوزه هنرهای انقلاب اسلامی برای حرکت کردن در مسیر گام دوم انقلاب ضروری است.

هدف‌گذاری در حوزه هنرهای انقلاب اسلامی ضروری است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به ظرفیت‌های مختلف انسان در حوزه هنر اظهار داشت: افراد در رشته‌های مختلف هنری استعداد دارند؛ چه هنرهایی که مرتبط با دین است و چه آن هنرهایی که از نظر دین تأیید نشده است.
وی افزود: اگر هدف هنر، صرفاً «هنر برای هنر» باشد، مفید نیست چراکه هنر باید برای هدف دیگری باشد؛ هدف در شعر بسیار مهم است و هدف والا، هنر را ارزشمند می‌سازد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: بسیاری از علما شعرهای عربی خوبی می‌گفتند در مقابل شعرهایی وجود دارد که حتی مفهوم درستی ندارد؛ بنابراین اگر هنر دارای هدفی والا باشد، نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.  
وی با بیان اینکه هر کاری که می‌کنیم مبنای دینی دارد، عنوان کرد: انسان مسلمان تمامی کارهای خود را بر اساس دین انجام می‌دهد و اگر قصد انجام کاری را داشته باشد به دستورات دینی نگاه می‌کند، حتی در برخی از روایات داریم که نباید به کارهایی که ممکن است انسان را کم کم گمراه سازد، نزدیک شود چراکه با اینکه این کارها گناه نیست اما انسان را به گناه سوق می‌دهد.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: بر اساس دستورات دینی اگر در جامعه، سنتی را رواج دادیم که غلط باشد تا روز قیامت هر کس به این سنت غلط عمل کند، در کارنامه اعمال ما ثبت می‌شود و اگر سنت صحیحی را رواج دادیم پاداش بسیار فراوانی کسب می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کنید با برنامه‌ریزی صحیح در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی قدم بردارید چراکه هدف‌گذاری در حوزه هنرهای انقلاب اسلامی برای حرکت کردن در این مسیر لازم و ضروری است.

افزایش تولیدات هنر و ادبیات انقلاب اسلامی اولویت حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با میدان‌داری و حمایت رهبر انقلاب و شهید بهشتی شکل گرفت و محفلی برای اهالی هنر و اندیشه است.
محمدمهدی دادمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1397 مطالبه‌ای از حوزه هنری داشتند و فرمودند بروید برای صد برابر شدن تولیدات هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برنامه‌ریزی کنید که این مهم از اولویت‌های ما است و برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

انسجام ظرفیت‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در اصفهان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی همچون شبکه مبلغان دینی، شبکه تشکّل‌های دینی، شبکه گسترده قرآنی، خبرگزاری مهر و مؤسسه تبیان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعال است که این ظرفیت‌ها در استان‌ اصفهان منسجم نبود.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صحیح و با پیگیری ریاست حوزه هنری این انسجام در استان در حال شکل‌گیری است و برنامه‌ریزی خوبی برای دست‌یابی به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی انجام شده است.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز اظهار داشت: حوزه هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای به کارگیری هنرمندان در راستای اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شد و در حوزه ادبیات مقاومت و انقلاب در بخش‌های مختلف همچون هنرهای تجسمی، عکاسی، فیلم و غیره کارهای متعددی را انجام داده است.
مجتبی شاهمرادی گفت: جهت‌گیری حوزه هنری به سمت هنر انقلاب در گام دوم است و سند تحولی در حال تدوین است.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name