خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 22 بهمن ماه 1400

مقاومت مردم ایران به شکست نظام سلطه انجامید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیچ حکومتی حتی در زمان انبیا به اندازه‌ نظام جمهوری اسلامی هوادار نداشته است، گفت: دشمنان بدانند مردم ایران در ۴۳ سال گذشته تمام سختی‌ها را تحمل کردند و هیچگاه سست نشدند که این موضوع باعث شده نظام سلطه امروز به شکست مفتضحانه خود اعتراف کند.

مقاومت مردم ایران به شکست نظام سلطه انجامید

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه توضیح داد: مؤمن شخصی است که با یاد خدا قلب او می‌لرزد و دلیل این ترس عدم انجام وظیفه است، زیرا طبق کلام امیرالمؤمنین مؤمن به عمل راضی خود نیست و ائمه نیز همواره این ترس را در دل خود داشتند.
وی با بیان اینکه ذکر به معنای یاد خدا در عمل است، یادآور شد: در کلام معصوم ذکر این است که در زمان انجام گناه یا واجب به یاد خدا بیفتیم و در همین راستا پیامبر(ص) بیان کرده‌اند شخصی که معصیت نکند ذاکر است و در مقابل اگر شخصی واجب را انجام دهد و در کنار آن معصیت هم بکند غافل است.
ایشان با اشاره به اهمیت ذکر در تمام اعمال گفت: در تجارت واعمال روزانه نیز ذکر مطرح است یعنی  شخص گران‌فروشی نکند یا دیگران را فریب ندهد.
نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به خاصیت ذکر خداوند گفت: ذکر خدا قلب را جلا می‌دهد و باعث می‌شود انسان همه اعمال را در دست خداوند ببیند، در رفتار امام(ره) نیز شامل این خصوصیت هستیم و باید بدانیم اگر کار خوبی انجام دادیم خدا باعث آن شده  اگر معصیتی انجام دادیم خدا از ما روی گردانده است.
وی با اشاره به اینکه قلب انسان رنگ خدایی دارد تأکید کرد: اگر از گناه دوری کنیم خداوند نوری در قلب‌مان ایجاد می‌کند که حق و باطل را می‌شناسیم و فریب چیزی را نخواهیم خورد.
آیت الله طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) بیان داشت: دلیل عدم ترس از مرگ چند مورد است که شامل عمل به واجب، دوری از حرام و انجام مکارم اخلاق می‌شود و امام نیز در سخنرانی‌شان در مسجد اعظم بیان کردند که «ولله تا کنون از مرگ نترسیدم».
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به هم‌زمانی ماه رجب و بهمن عنوان کرد: ماه رجب ماهی عظیم است و طبق روایات این ماه، ماه خداوند است، در این ماه ولادت امام جواد(ع) را داریم و اولین امامی بودند که در سن ۷ سالگی به مقام امامت رسیدند.
وی ادامه داد: امام جواد(ع) و فرزندان ایشان به مردم ثابت کردند که علم‌شان از جانب خدا و علم لدنی است.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: هرچه انسان بیش‌تر رشد داشته باشد، توجه او به دین بیش‌تر خواهد شد و در همین جهت است که هیچ حکومتی به اندازه حکومت جمهوری اسلامی فدایی نداشته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه هر چه به علم‌مان بیفزاییم به حکومت حضرت مهدی(عج) نزدیک‌تر خواهیم شد، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب به موقع موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند به این علت است که همه مردم اطرافیان خود را بیدار کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: تمام جهان کفر علیه جمهوری اسلامی در حال فعالیت‌اند و اگر جهادی کار نکنیم، از کاروانی که به سمت حضرت مهدی(عج) در حال حرکت است عقب می‌مانیم.
آیت الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: دشمن بداند مردم‌مان در طول ۴۳ سال روز به روز رو به رشد بودند، سختی‌ها را تحمل کردند و لرزه‌ای به وجود دشمن انداخته‌اند که با زبان گویای خود گفته‌اند که از تحریم‌ها شکست خفت‌باری خورده‌ایم و این موضوع به عظمت مردم بر می‌گردد.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در پایان گفت: اگر رشد و فهم مردم اتفاق نیفتاده بود در برابر تحریم‌ها شکست می‌خوردیم اما مشت محکمی بر دهان دشمن زدیم و در این مسیر جوانان و دانشگاهیان‌مان باعث شدند در همه بخش‌ها رشد داشته باشیم.
 

picture name
picture name