مراسم بزرگداشت روز ارتش

به پشتوانه ارتش و نیروهای مسلح در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ارتش عزت دین و اسلام و راه امنیت کشور است گفت: تامین امنیت امروز میهن اسلامی مرهون تلاش ارتشیان و سایر نیروهای مسلح است.

به پشتوانه ارتش و نیروهای مسلح در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امروز در مراسم  بزرگداشت روز ارتش با اشاره به تاریخ نامگذاری روز ارتش در فروردین ماه 58 اظهار داشت: آن روز که دوستان نادان و دشمنان دانا در فکر منحل کردن ارتش بودند، این امام راحل بودند که در مقابل افکار نادرست ایستادگی کردند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.
وی افزود: اگر آن روز امام خمینی (ره) به نظر نابخردان گوش فرا می‌دادند معلوم نبود کشور ما امروز چه وضعیتی دارد. درست است که سران و فرماندهان ارتش بی‌ایمان بودند اما بدنه ارتش کسانی بودند که خود را به دامان امام (ره) رساندند و دست بیعت به امام امت دادند و خود را به مردم پیوند زدند.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: همان‌طور که امام(ره) پیش بینی کردند ارتشیان سربازان امام زمان (عج) هستند این سربازی را در 8 سال دفاع مقدس به خوبی نشان دادند و بعد از جنگ نیز در صحنه‌هایی که لازم بود فعالیت‌های خود را در کنار سپاه ادامه دادند.
وی تصریح کرد: در زمان جنگ دشمن سعی می‌کرد به کشور ما سلاح نفروشد و اکنون تلاش می‌کند ما به سایر کشورها سلاح نفروشیم و این حاصل فعالیت‌های ارتش و سپاه است که سربلندی برای ملت و اسلام به وجود آوردند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بهترین تعریف در کلام امیر المومنین (ع) به مالک اشتر ادامه داد: هر حکومتی اصناف، قضات و کارگزار و سرباز و لشکری نیاز دارد که در حکومت اسلامی این افراد پناه مردم و زینت والیان هستند.
وی گفت: ارتش عزت دین و اسلام و زینت حکومت است. اگر در 8 سال دفاع مقدس با سربلندی از میدان بیرون آمدیم و دشمن را سرکوب کردیم و در دنیا عزت یافتیم از تلاش‌ها و مجاهدت‌ های نیروهای مسلح بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به دیگر بیانات امام علی (ع) به مالک اشتر اضافه کرد: ارتش راه امنیت کشور است. امنیت کشور موضوع مهمی در یک کشور است که توسط این بزرگمردان تامین شده است و باید طوری شرایط را فراهم کرد که دلاور مردان ارتشی بیش از پیش با آسودگی خاطر و به دور از نگرانی و دغدغه  معیشت خانواده به دفاع از کشور بپردازند.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name