امام جمعه اصفهان درباره شهید طباطبایی نژاد ، از شهدای هفتم تیر می گوید:

شهید طباطبایی نژاد به من آموخت«باهرتوانی به مردم کمک کنید»

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: یکی از ویژگی های شهید سید نورالله طباطبایی نژاد بیان فصیح و عالی، بود که از اقصی  نقاط کشور برای مجالس وعظ و بحث دینی دعوت می‌شد، همچنین بلند نظری  برادر شهید، دیگر شاخصه ای بود که از او به یاد دارم و براین اساس علی رغم سن و سال کم، با مراجع بزرگ دینی معاشرت داشت.

شهید طباطبایی نژاد به من آموخت«باهرتوانی به مردم کمک کنید»

 آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز فاجعه هفتم تیر ماه و شهادت آیت الله بهشتی و 72یار صدیق انقلاب حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از افرادی که در فاجعه هفتم تیرماه به شهادت رسید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد ، اولین نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی  بود، او متولد ۱۳۱۹ و تحصیلات ابتدایی را در ظفرقند اردستان گذراند.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه پدر ما روحانی مطلق منطقه زندگی بود، تصریح کرد:من به همراه برادر شهیدم، تحصیلات حوزوی خود را در قم در سال ۱۳۳۷ ادامه داده و با تشویق پدر ، چهار برادر دیگر هم تحصیلات علوم دینی را خواندند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد ، علاقه وافری به قرآن کریم. داشت و همواره بر حفظ آن تاکید می ورزید ، البته شهادت مانع از آن شد که شهید موفق به حافظ کل قرآن کریم شود، ولی به جهت تسلط بر مفاهیم قرآنی در نگارش تفسیر نمونه ذیل نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در گروه پژوهشگران و محققین مشارکت داشت .

وی افزود: یکی از ویژگی های شهید سید نورالله طباطبایی نژاد بیان فصیح و عالی، بود که از اقصی  نقاط کشور برای مجالس وعظ و بحث دینی دعوت می‌شد، همچنین بلند نظری  برادر شهید، دیگر شاخصه ای بود که از او به یاد دارم و براین اساس علی رغم سن و سال کم، با مراجع بزرگ دینی معاشرت داشت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: شب هفتم تیرماه، آن شهید مرخصی گرفته بود  و در منطقه انتخاباتی خود بودن  و قصد شرکت در جلسه حزب جمهوری اسلامی را نداشتند، ولی براساس توطئه‌ای که گروهک منافقین و معاندین با تماس های مکرر تلفنی انجام داده بودند، آن شهید برای حضور در جلسه حزب جمهوری اسلامی در تهران حضور پیدا کرد و در نهایت آن فاجعه هفتم تیرماه رخداد و به شهادت رسید.
وی متذکر شد: انفجار هفتم تیرماه و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲یار صدیق انقلاب، فاجعه عظیم و ثلمه ای بزرگ به انقلاب اسلامی نوپا بود که اگر نبود مجموعه تدابیر و اندیشه های خدایی امام راحل، این واقعه می توانست هر حکومت و انقلاب را از پا در بیاورد.

برادر شهید طباطبایی نژاد اذعان کرد: طبق فرمایش امام راحل، یکی از بزرگترین مظلومیت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی، وجود شهید آیت‌الله بهشتی بود که به جهت بزرگی ابعاد شخصیتی، دشمنان انقلاب اسلامی همواره تخریب و ترور شخصیتی آن شهید بزرگوار در دستور کار داشتند و تهمت ها و‌توهین های ناروایی را به آن شهید نسبت می دادند.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد ، برادر شهید خود پرداخت و عنوان کرد: یک روزی در قم، فردی با ظاهر آراسته از ما جهت تهیه بلیط اتوبوس رفتن به اصفهان، کمک خواست، برادر شهید، با آنکه ما درآمدی نداشتیم و هزینه تحصیل از پدر می گرفتیم، با نظربلند خود بلیطی تهیه کرد و هزینه ای هم برای خرج پر لین راه به او داد، من در سن نوجوانی بابت این همه هزینه معترض شدم و آن شهید به من گفت، برادر اگر بخواهی منتظر بمانی و به مردم کمک کنی، شاید اصلا آن روز فرا نرسد، پس با هرتوانی که دارید به مردم کمک کنید.

اخبار مرتبط

picture name
picture name