جمعی ازمدیران دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان وجمعی از پرستاران

خدمات جامعه پرستاری از کارهای اساسی و زیربنایی یک جامعه است

امام جمعه اصفهان به رشد و پیشرفت 40 ساله اخیر در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: رشدی که در طی بیش از40 سال پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم در کشورهای دیگر سابقه ندارد.

خدمات جامعه پرستاری از کارهای اساسی و زیربنایی یک جامعه است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی ازمدیران دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان وجمعی از پرستاران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به شرایط دشوار و تاسف بار مردم غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حمله به مراکز درمانی و مدارس به همه دنیا نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است و سازمان ملل نیز با وتو، رأی سایر کشورها را نادیده گرفته و در حق مردم مظلوم غزه ظلم می کند.
وی در ادامه سخنان خود به رشد و پیشرفت 40 ساله اخیر در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: رشدی که در طی بیش از40 سال پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم در کشورهای دیگر سابقه ندارد و این در حالی است که در زمینه پزشکی پیش از انقلاب، پزشکان هندی به کشور می آمدند که حتی زبان ما را متوجه نمی شدند.
وی اضافه کرد: امروز از نظر پرشکی به بالاترین مقام رسیده ایم و در حوزه پزشکی کمبود نداریم و به لحاظ شخصیت پزشکی، پزشکان ، جراحان و پرستاران خوبی داریم.
امام جمعه اصفهان افزایش امید به زندگی در کشور را ناشی از خدمات پزشکان و پرستاران عنوان کرد و ادامه داد: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با دل و جان در بیمارستان های ما فعالیت می کنند  و اگر روزی بتوانیم شهری به عنوان شهر سلامت احداث کنیم از دیگر کشورها و به ویژه کشورهای اسلامی برای استفاده از امکانات پزشکی آن به کشور ما سفر خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی و در همه سختی ها و تحریم ها ، پیروزی هایی نصیب ما شده است و یکی از آن پیروزی ها در حوزه پزشکی می باشد و این در شرایطی است که به جمعیت کشور از ابتدای انقلاب تا کنون 50 میلیون نفر اضافه شده است.
 وی با تاکید برغیرقابل قیاس بودن وضعیت کشور و مردم با پیش از انقلاب از جهت امکانات رفاهی و درمانی  تصریح کرد: کار اساسی و زیربنایی را پرستاران انجام می دهند البته این را نیز می دانیم که حقوق پرستاران اندک است.
نماینده ولی فقیه در استان هم چنین به محدودیت دولت ها در اجرای برخی از وعده ها نیز اشاره کرد و افزود: پول دولت از نفت  و مالیات حاصل می شود اما این در شرایطی است که اجازه فروش نفت را به ما نمی دهند و اگر فروش نیز داشته باشیم پول آن را پس نمی دهند و اگر دولت می خواهد حقوق را اضافه کند اما در جای دیگری کم می آورد.  
در ابتدای این جلسه نماینده پرستاران ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و هم چنین ابراز تأسف نسبت به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه با اشاره به جنایاتی که در حوزه سلامت در فلسطین و غزه می شود اظهار داشت:  اسراییل در این جنایات اخیر خود به امن ترین مکان که بیمارستان ها و کادر سلامت بوده  رحم نکرده و این نشان دهنده خوی ددمنشی این رژیم است.
وی افزود: حاصل زحماتی که کادر سلامت در طول سالیان کشیده است و دستاورد 40 سال انقلاب اسلامی،  افزایش امید به زندگی در مردم بوده و این در شرایطی است که امید به زندگی در مردان 75 سال  و برای زنان بالاتر از آن است.
وی با تاکید بر زحمات و کار تیمی و شبانه روزی قشر پرستار تصریح کرد: قشر پرستار مطالباتی در طول سالیان داشتند که یکی از آنها تعرفه گذاری بود که 15 سال پیش تصویب شد و در این دولت اجرایی شد و البته در حال اصلاح است.
وی خاطر نشان کرد: البته مباحث دیگری نیز از جمله مسائل علمی، کاری، اخلاقی و رفتاری قشر پرستار نیز مطرح می باشد اما به جرات می توان گفت که قشر پرستار جدی ترین و پای کا ترین اقشار جامعه می باشد.
 

picture name
picture name