دیدار فرماندهی و معاونین سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)

شرط کسب حیات طیبه، ایمان و عمل صالح است

امام جمعه اصفهان گفت: ایمانی که در پس آن عمل نباشد را بی ارزش دانست و گفت: در عین حال نیز اگر عمل باشد باید عمل صالح باشد، " مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً " یعنی اگر کسی از مرد و زن عمل صالح داشته باشد خداوند حیات طیبه به آنها می دهد و زندگی پاک و حیات فوق انسانی به فرد داده می شود.

شرط کسب حیات طیبه، ایمان و عمل صالح است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهی و معاونین سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اصفهان با اشاره به این که در برخی از موضوعات دادن وعده به مردم و رفع نشدن مشکل سبب نارضایتی می شود اظهار داشت: در برخی مواقع کمبودهایی وجود دارد که وعده دادن ها درباره آنها درست نیست و مشکل بیش از این است که گفته شود یک ساله آن را رفع می کنیم،  یکی از آن موضوعات مسئله آب اصفهان است.
امام جمعه اصفهان با بیان راهکارهایی که طی چند سال اخیر برای حل معضل آب اصفهان پیشنهاد و یا انجام شده است گفت: حل این کار، با توجه به خشکسالی هایی که وجود دارد، یک روز و دو روز نبوده که درباره آن وعده ای بدهیم و سپس آن وعده انجام نشود، البته باید به مردم گفت که این پروژه ها در حال انجام بوده، اما زمان بر است. 
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه 15 سوره حجرات عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید مومن کسی است که به خدا و قیامت ایمان دارد و شک ندارد و اصول دینی آن یقینی است و یقین نیز باید بر اساس استدلال باشد .
وی افزود: تا این مرحله شیطان، خدا و قیامت را قبول داشت و لذا از خدا مهلت خواست و افراد زیادی نیز می توانند تا این مرحله باشند ، اما مهم عمل است " وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ " چرا که حاضر شدند در راه خدا کار کنند و راستگوها این افراد هستند.
وی ایمانی که در پس آن عمل نباشد را بی ارزش دانست و گفت: در عین حال نیز اگر عمل باشد باید عمل صالح باشد، " مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً " یعنی اگر کسی از مرد و زن عمل صالح داشته باشد خداوند حیات طیبه به آنها می دهد و زندگی پاک و حیات فوق انسانی به فرد داده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان حیات انسانی را مستلزم داشتن عقل و تشخیص خوب و بد عنوان کرد و ادامه داد: این حیات، همان حیاتی است که آدمی می تواند آن را پیدا کند و شعور دینی داشته باشد و افرادی که دست به دامن پیامبران و فرستادگان خدا شده اند حیات دیگری پیدا می کنند و آن چیزی را که دیگران نمی بینند، می بینند.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب، سفارت اسراییل را بست و سفارت فلسطین را باز کرد و فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و این همان معنای حیات طیبه است، یعنی خدا به این افراد دیدی می دهد که حقیقت ها و واقعیت ها را می فهمند و اکنون نیز رهبر انقلاب می فرماید اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.
امام جمعه اصفهان با بیان پیشرفت های ایران از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: ایران هشت سال بدون امکانات با دنیا جنگید و زمانی که حتی گلوله آرپی جی نداشتیم و می خواستیم از یکی از کشورها خرید کنیم، رییس جمهور آن کشور اظهار داشت دوست داریم بفروشیم اما باید از شوروی اجازه بگیریم، یعنی آنها بدون اجازه نمی توانستند کاری کنند.
وی اضافه کرد: انقلاب همین کار را کرد و ما را زنده نمود و امیرمومنان(ع) نیز در تعبیری مرده و زنده بودن را معنا می کنند و می فرماید " فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ " این یعنی افرادی مانند شهدا، انسان زنده هستند و حیات طیبه دارند و سبب حیات دیگران می شوند.
در این دیدار فرماند سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به وجود 84 روستا و دو شهر درحوزه استحفاظی این ناحیه به برخی از مشکلات و معضلات این منطقه پرداخت و اظهار داشت:  کمبودهایی در حوزه استحفاظی ناحیه وجود دارد  که با پیگیری و تذکر به متولیان آن رفع می شود از جمله این که از 84 روستای این منطقه، 10 روستا فاقد روحانی است که اثرات آن در موضوعات فرهنگی محلات مشخص است. 
وی افزود: عدم توجه کافی برخی از ارگان ها و نهادها به مجموعه روستاهایی که وجود دارند با توجه به این که قشر آسیب پذیر جامعه بوده و یکی از مشکلات عمده این منطقه موضوع کمبود آب است که در معیشت و زندگی و حتی در فرهنگ مردم نیز تاثیر داشته است.
سرهنگ راضی خاطر نشان کرد: نداشتن پیوست فرهنگی برای باغ ویلاها و بروز مشکلات اجتماعی  و هم چنین عدم برپایی نماز جمعه در شهر زیار در حوزه استحفاطی ناحیه از دیگر معضلات این منطقه است.
 

اخبار مرتبط

    picture name
    picture name