مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در محله لنج زیباشهر مبارکه

۴۰ سال است بر «نه شرقی، نه غربی» ایستادگی کرده ایم

نماینده ولی‌فقیه اصفهان گفت: در طول تاریخ بشر انقلابی که ۴۰ سال بااین‌همه فشار دوام بیاورد وجود نداشته است و همین‌که انقلاب اسلامی توانسته روی پای خود بدون کمک یک کشور بایستد کارآمدی این انقلاب را مشخص می‌کند.

۴۰ سال است بر «نه شرقی، نه غربی» ایستادگی کرده ایم

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در مراسم عزاداری حضرت زهرا (سلام الله علیها) در زیباشهر مبارکه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار کرد: تاریخ ولادت، شهادت و محل قبر حضرت زهرا (سلام الله علیها) مجهول ماند و تاکنون کسی فاطمه (سلام الله علیها) را نشناخته است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) زمانی که ظهور می‌کنند طبق سیره مادرشان عمل می‌کند و همه ائمه به الگو گیری از حضرت زهرا (سلام الله علیها) افتخار می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری هیئت‌های عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، افزود: خدا را شکر که بیدار شدیم و برای فاطمیه مانند عاشورا عزاداری می‌کنیم.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: یک آدم در سن ۱۸ سالگی به مقام‌های بالایی می‌رسد و حضرت امام هم در این زمینه می‌فرمایند اگر فاطمه (سلام الله علیها) زن نبود، همتای پیامبران و همتای پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بود.

وی ادامه داد: خداوند لطف کرد که محبت زهرا و بچه‌هایش را در دل ما انداخت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به مردم مذهبی شهر زیباشهر و منطقه گرکن جنوبی شهرستان مبارکه تصریح کرد: منطقه زیباشهر در ایام عاشورا عزاداری‌های متعددی دارند و این تعداد شهدایی که برای دفاع از اسلام داده‌اید لیاقت والای شما را می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه مقبره‌های شهدا جوانان را رشد می‌دهد، گفت: نسل سوم این کشور با همه فسادهایی که در این جامعه زیاد شده است، راه حق را پیشه گرفته‌اند؛ راه فساد در طول تاریخ برای بشر این‌قدر آسان نبوده اما جوانانی که نه امام (ره) و انقلاب را دیده‌اند درراه حق شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: شهدا یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، بنا بر فرمایشات رهبر، انقلاب ما هم ریزش‌هایی داشته و شاید یکسری‌ها از این قطار عقب افتادند اما ما نباید به خاطر مشکلات جزئی از این قطار پربرکت پیاده شویم.

وی بابیان اینکه آدم‌ها غربال می‌شوند و طبق آیه قرآن افرادی که به اسلام ایمان می‌آورند امتحاناتی رادارند، خاطرنشان کرد: دشمن دروغ‌های زیادی می‌گوید باید حواسمان جمع باشد که خداوند بندگانش را امتحان می‌کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خداوند در قرآن تأکید می‌کند که افرادی را که ایمان می‌آورند را امتحان می‌کنیم همان‌گونه که گذشتگان را امتحان کردیم؛ این امتحان الهی به نظر من برای نعمت‌های الهی است که خداوند به برخی از بندگانش می‌دهد.

امام‌جمعه اصفهان اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران که روزی در این کشور حکومت می‌کردند کاری به نماز و روزه مردم نداشتند و شاید هم برای انجام این فعالیت‌ها تشویق هم می‌کردند اما با روضه مشکل داشتند به دلیل اینکه می‌دانستند روضه مرد تربیت می‌کند و آدم‌ها می‌فهمند که نباید زیر سلطه باشند.

وی با توضیح اینکه اسلام در زمان پهلوی، اسلام آمریکایی بود، گفت: بشر فقط باید تحت فرمان خداوند باشد و ما اگر احترام به ائمه اطهار (علیهم السلام)، علما و … می‌گذاریم به دلیل اینکه این افراد راهنمای ما به خدا هستند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: اگر فردی در راه خدا نباشد مانند مرجعی که کنار زدیم، کنار می‌زنیم؛ یک نفر را اطاعت می‌کنیم که آن‌هم خداوند است.

وی بابیان اینکه در کنار رهبر دینی یک گروه از علما که خبرگان هستند که مردم انتخاب می‌کنند را گذاشتیم که رهبر حکومت اسلامی را انتخاب و بر آن نظارت کنند، اظهار کرد: چنین قانون در کدام از کشورهای دنیا وجود دارد که این‌گونه رهبر خود را انتخاب کنند.

نماینده ولی‌فقیه اصفهان تصریح کرد: ۴۰ سال است که خللی به انقلاب اسلامی وارد نشده است؛ دین اسلام سه‌پایه توحید، نبوت و معاد را دارد و انقلاب اسلامی هم بر سه‌پایه قانون اساسی، ولایت‌فقیه و دشمن‌ستیزی استوار است.

وی بیان کرد: شعار «نه شرقی، نه غربی، استقلال، آزادی و جمهور اسلامی» را اول انقلاب تأکید داشتیم امروز بعد از ۴۰ سال هم این شعار و نکته‌های آن حفظ‌شده و امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با تأکید انقلاب اسلامی همان کاری که امام حسین (ع) را انجام داد، در حال رخ دادن است، افزود: امام حسین (علیه السلام) به دلیل اینکه زیر سلطه کافران نرود شهید شد و امروز هم جمهوری اسلامی برای اینکه زیر سلطه کافران نرود با تمام دنیا در حال جنگ است.

وی در پایان بابیان اینکه در طول تاریخ بشر انقلابی که ۴۰ سال با این‌همه فشار دوام بیاورد وجود نداشته است گفت: همین‌که انقلاب اسلامی توانسته روی پای خود بدون کمک یک کشور بایستد کارآمدی این انقلاب را مشخص می‌کند و دولت و کشوری کارآمد نیست که وقتی می‌گویند دو هفته دست از حمایت شما برداریم چیزی از شما باقی نمی‌ماند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name