دیدار مجموعه مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

دانشگاه فرهنگیان معلمانی متعهد و انقلابی تربیت کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید بر روی باورها و تربیت دینی دانشجویان کار کند، اظهار داشت: از این دانشگاه انتظار می رود تا معلمانی متعهد و انقلابی تربیت کند که انقلاب و اسلام را باور داشته باشند. 

دانشگاه فرهنگیان معلمانی متعهد و انقلابی تربیت کند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مجموعه مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه باید باور کنیم که انتخاب یک معلم مهمتر و بالاتر از انتخاب یک قاضی است، اظهار داشت: انتظار فراوان و ویژه ای از دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که دانشجویان را به گونه ای تربیت کند که دانشجویان انقلاب و اسلام را باور داشته باشند. 

وی با بیان اینکه انسان شدن به معنای واقعی مهمتر از گذراندن دروس است، افزود: تربیت دینی و کار روی باورها بسیار مهم است و امروز می بینیم که برخی انقلاب را بر زبان جاری می کنند اما در دل، آن را باور ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: معلم که تربیت صحیح را نداند، نسل خوبی را نمی تواند تربیت کند و یک فرد مفسد می تواند جامعه ای را به فساد بکشاند.

وی با اشاره به برخی از آسیب های موجود در آموزش و پرورش گفت: لازم است معلمانی تربیت شوند که چندین برابر روحانیون برای دین و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: این دانشگاه در بخش حوزه های فرهنگی و اجتماعی در میان 100 پردیس دانشگاهی در قالب 5 محور رتبه نخست در سطح کشور را کسب کرده است، همچنین کسب رتبه نخست در طرح حکمت نهاد مقام رهبری در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از افتخارات این دانشگاه به شمار می رود.

شهرام عروف زاد با بیان اینکه پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان8 تا10 تیرماه میزبان مسابقات فرهنگی این دانشگاه در سطح کشور است، افزود: تربیت معلمانی که ارزش های دینی، ملی و مذهبی را سرلوحه کار خود قرار داده اند و آموزش دهنده انقلاب اسلامی هستند در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال 55 هزار دانشجو می گیرد که از این تعداد 25 هزار دانشجو به صورت پیوسته و 30 هزار نفر لیسانس جذب می کند و یک ماه آموزش می بینند، پیش بینی می کنیم 2 هزار دانشجو به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان اضافه شود و ظرفیت دانشگاه به بالای 5 هزار نفر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان یادآور شد: همواره پیگیر تأسیس دانشگاه جامع فرهنگیان در استان اصفهان بوده ایم و در خواست آن به کمیسیون ماده 5 رسیده است، امیدوار هستیم ظرفیت مناسبی برای استان اصفهان به وجود آید.

picture name
picture name