دیدار رئیس و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

ریشه بی‌تدبیری‌های امروز در تربیت نشدن خوب وزرا و وکلای ملت در دانشگاه‌ها است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کشور نیازمند تربیت مدیران توانمند، دلسوز، متدین و انقلابی است، گفت: ریشه بی‌تدبیری‌های امروز در اداره کشور، ریشه در تربیت نشدن خوب وزرا و وکلای ملت در دانشگاه‌ها دارد.
 

ریشه بی‌تدبیری‌های امروز در تربیت نشدن خوب وزرا و وکلای ملت در دانشگاه‌ها است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه مشکل جامعه ما این است که مدیر خوب کم داریم، اظهار داشت: امروز نیازمند این هستیم که مدیرانی تربیت شوند که اگر به‌جایی رسید، خودش را گم نکند و عقلش برسد و بداند که چگونه مدیریت کند.
وی افزود: اگر امروز شاهد بی‌تدبیری‌هایی در قوای مجریه و مقننه هستیم مربوط به این است که نتوانسته‌ایم وزرا و وکلای خوبی تربیت کنیم، حوزه و دانشگاه باید مدیرانی تربیت کنند که متدین، انقلابی و دلسوز برای مردم باشند و روحیه بسیار والا برای خدمت کردن به مردم داشته باشند نه اینکه فقط در فکر کار کردن برای خودشان باشند.     
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی زمانی برای عمل کردن است، گفت:   مردم و امام راحل برای خدا، انقلاب کردند و خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون قدم‌های بسیار مؤثر برداشته شده و پیشرفت‌های مهمی اتفاق افتاده است.
وی گفت: در گذشته، دشمن سعی داشت که دانشگاهیان نسبت به حوزه نگاه غلطی داشته باشد و از آن طرف، نگاه حوزه را نسبت به دانشگاه تغییر دهد و دانشگاهیان را افراد منحرفی معرفی کند و میان حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کند. که رهبر انقلاب اسلامی تأکید دارند این دو گروه، ارزشمند هستند و خدمات مهمی به کشور ارائه کرده‌اند.   
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه و رکن یک کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: با رشد و پیشرفت انسان‌ها، جوامع بشری نیز رشد کرده‌اند؛ بدون شک هر چه نیروی انسانی بهتری تربیت شود جامعه پیشرفت بیشتری خواهد داشت و از مواهب الهی در زمین و آسمان استفاده بهتری می‌تواند ببرد.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(علیه‌السلام) گفت: آن حضرت می‌فرمایند قلب جوان‌ها همانند زمین آماده است، هر چه در آن بکاری، قبول می‌کند، این حدیث به این معنا است که اگر بدی یا خوبی را به جوانان برسانی همان را قبول می‌کنند و ما می‌بینیم که از طرفی شهدایی همچون شهید حججی و یا طرف دیگر منافقان و آشوبگران از جوانان هستند.   
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: گاهی اوقات آموختن علم منجر به ساخت بمب هسته‌ای و از بین بردن مردم می‌شود و انسانی بدون عاطفه و محبت رشد می‌کند و گاهی انسان‌هایی تربیت می‌شوند که همواره در فکر خدمت به مردم هستند و برای خود هیچ‌چیزی نمی‌خواهند و رضایت الهی را دنبال می‌کنند.
وی بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی سزاوار است که هر کس می‌خواهد رهبری قومی را به عهده بگیرد قبل از اینکه دیگران را اصلاح کند، ابتدا خودش را اصلاح کند؛ اگر این کار را انجام ندهد همانند کسی است که بخواهد سایه چوب کج را راست کند، بنابراین معلمان باید این‌گونه روحیه‌ای داشته باشند تا بتوانند دانش آموزان خوبی تربیت کنند.   
آیت‌الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت پیروی انسان از انسان‌های والا و علمای دینی یادآور شد: پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند: هر کس علمای دین را احترام کند همانند این است که مرا احترام کرده است و اگر با عالمان مجالست و همراهی کند همانند این است که با من مجالست کرده است و کسی که با من مجالست کند همانند این است که با خدا مجالست داشته است.
وی ادامه داد: مهم این است که عالمان دینی ما را به سمت خدا راهنمایی کنند و گر نه عالمی که به حرف‌هایش عمل نکند و یا به سمت خدا راهنمایی نکند، برای ما هیچ ارزشی ندارد؛ هرچند عمامه او بزرگ‌تر و یا ریش او بلندتر باشد، فایده‌ای ندارد.
در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به ارائه گزارشی از اقدامات این دانشگاه در راستای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت، همچنین تعدادی از دانشجویان به بیان نظرات و سؤالات خود پرداختند.

picture name
picture name