دیدار شهردار منطقه 10 اصفهان

شهرداری زمینه رونق ساخت و سازها را فراهم کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری با مردم گفت: شهرداری اصفهان باید به گونه ای زمینه رونق ساخت و سازها را فراهم کند تا مردم در شرایط کنونی بتوانند ساخت و ساز داشته باشند.

شهرداری زمینه رونق ساخت و سازها را فراهم کند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار شهردار منطقه 10 اصفهان با بیان اینکه در زمینه ساخت و ساز و شهری باید با بلند نظری برنامه ریزی و اقدام کرد، اظهار داشت: شهرداری اصفهان با همت بلند باید به گونه ای زمینه رونق ساخت و سازها را فراهم کند تا مردم در شرایط کنونی بتوانند ساخت و ساز داشته باشند.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهری در ساخت و سازها باید رعایت شود، افزود: نظم و زیبایی شهر در صدور پروانه ها و با نظارت صحیح در مراحل مختلف ساخت و ساز رعایت شود، همچنین صاحبان تکه های زمین که در وسط شهر ساخته نشده است، تشویق به ساخت و ساز شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با ارائه راهکارهایی برای ایجاد رونق ساخت و ساز در شهر گفت: باید از نزدیک با مشکلات مردم در شهر آشنا شد و برای برطرف شدن آن تلاش کرد چراکه فعالیت های شهرداری می تواند رضایتمندی مردم را فراهم سازد.

وی با اشاره به محرومیت برخی از مناطق شهر اصفهان خاطرنشان کرد: لازم نیست شهرداری مستقیماً به ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار این مناطق بپردازد بلکه با در اختیار قرار دادن زمین و یا کارگاه ها و سوله ها، زمینه ای را فراهم کند تا بانوان با مشارکت دستگاه های مسئول، بتوانند مشاغل خانگی را به صورت گروهی انجام دهند تا بازدهی بیشتری داشته باشد و محصولات خود را به فروش برسانند.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: ایجاد کار در مناطق محروم، خود به عنوان کار فرهنگی بسیار مهمی تلقی می شود.

شهردار منطقه 10 اصفهان در این دیدار اظهار داشت: حدود 230 هزار نفر جمعیت در منطقه 10 اصفهان زندگی می کنند و مردم این منطقه مردمی دوستدار انقلاب و نظام و رهبری هستند، تنها یک خیابان این منطقه به نام شیخ طوسی(24 متری) 250 شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

حمید شهبازی افزود: وجود حسینیه، مساجد و مراکز خیریه فراوان، حضور مهاجرین از شهرهای مختلف و اتباع خارجی، وجود حاشیه نشینی در برخی از محله ها از جمله ویژگی های منطقه 10 اصفهان است.

وی گفت: تلاش شده تا فعالیت های توانمندسازی در مناطق محروم انجام شود و مراکز قرآنی، فرهنگی و آموزشی در این مناطق راه اندازی شده است. 

picture name
picture name