خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398

تا زمانی که مردم پشت سر رهبر خود هستند دشمن به اهدافش نمی‌رسد

امام جمعه اصفهان گفت: بدانید آمریکا جرأت ندارد ناوگان خود را علیه ما به کار گیرد، زیرا با کمترین حرکتی ده‌ها موشک بدون درنگ به سوی آنها شلیک می‌شود و تا زمانی که مردم پشت سر رهبر خود هستند دشمن به اهدافش نمی‌رسد.

تا زمانی که مردم پشت سر رهبر خود هستند دشمن به اهدافش نمی‌رسد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن مثبت ارزیابی کردن بیانیه شورای عالی امنیت ملی و مهلت ۶۰ روزه به اروپا و توقف قانونی برخی اقدامات برجام گفت: امیدواریم اگر طرف مقابل باز هم به عهد خود وفا نکرد بعد از ۶۰ روز، قدم بعدی برداشته شود.

وی به اقدام رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی در مقابل تمدید تحریم های غیرقانونی آمریکا اشاره کرد و افزود: این اقدام تحسین برانگیز بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام انجام شده است که بر اساس آن هریک از طرفین در صورت نقض مفادی از برجام می‌تواند بخشی از تعهدات خود را اجرا نکند.

یاوه‌گویی‌های آمریکا در ارتباط با استفاده از ناوهای خود در برابر ایران هرگز اتفاق نمی‌افتد

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: برطبق آیات قرآنی مؤمنان از عملکرد دشمنان نگرانی و هراس به دل راه نمی‌دهند و استفاده از سلاح و ناوهای آمریکایی در برابر ایران یاوه گویی بیش نیست و هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از قدرت نظامی ایران در هراس هستند ادامه داد: دشمنان به ویژه آمریکا به خوبی می‌دانند در صورت کوچک‌ترین ضربه به ایران چندین برابر خسارت را باید تحمل کنند و بدانید آمریکا جرأت ندارد ناوگان خود را علیه ما به کار گیرد، زیرا با کمترین حرکتی ده‌ها موشک بدون درنگ به سوی آنها شلیک می‌شود اگر هم بخواهند دست به اقدامی بزنند اینجا دیگر دست مسؤولان نیست که امروز و فردا کنند، دست رهبری است که به هر آنچه بگوید عمل خواهد کرد و تا زمانی که مردم پشت سر رهبر خود هستند دشمن به اهدافش نمی‌رسد.

آیت الله طباطبایی نژاد به ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: ملت ایران از یاوه‌گویی‌ها و بزرگنمایی‌های پوچ دشمنان هرگز هراسی نداشته و نخواهد داشت و این استقامت، استقلال جمهوری اسلامی و عزت ایران اسلامی در دنیا را در برداشت.

جبهه مقاومت با این اقدام به واقع هیاهوهای پوچ استکبار را در هم شکست

وی با اشاره به پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی در شلیک ۶۰۰ موشک و راکت به اسرائیل تاکید کرد: گنبد آهنین اسرائیل در برابر این موشک‌ها تاب نیاورد و صهیونیست‌ها در برابر این اقدام به اندازه‌ای ذلیل و عاجز شدند که تنها راه نجات خود را خزیدن به پناهگاه‌ها یافتند؛ جبهه مقاومت با این اقدام به واقع هیاهوهای پوچ استکبار را در هم شکست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و با اشاره به عظمت این ماه اظهار داشت: امام سجاد(علیه السلام) در صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهد که فهم و معرفت فضیلت و عظمت این ماه را به او عطا کند و این خود نشان دهنده جایگاه بی‌نظیر ماه رمضان است بنابراین به جز روزه گرفتن، شناخت حرمت این ماه بر همگان لازم است. 

مردم و مسئولان همگی در راستای حفظ حرمت ماه رمضان تلاش خود را به کار بگیرند

وی افزود : مردم و مسئولان همگی باید در راستای حفظ حرمت این ماه شریف تلاش خود را به کار بگیرند، طبیعی است که برخی افراد نمی‌توانند روزه بگیرند اما نباید با روزه‌خواری حرمت این ماه شکسته شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت حفظ حرمت این ماه توسط مغازه‌داران و رستوران‌ها ابراز داشت: نباید به شکل علنی خرید و فروش مواد غذایی را در روزهای این ماه مبارک شاهد باشیم و بر این اساس نیروی انتظامی باید از باز بودن فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی مانند آب‌میوه‌فروشی‌ها و فست‌فودها و غیره جلوگیری کند.

نزول تورات، انجیل و زبور نیز در ماه مبارک رمضان بوده است

وی با بیان ویژگی های ماه مبارک رمضان افزود: ماه‌ رمضان ویژگی‌های خاص خود را دارد، به عنوان مثال تورات در ششم ماه رمضان، انجیل در دوازدهم، زبور در هجدهم و قران کریم در شب قدر نازل شده که ‌نشان می‌دهد رمضان از قدیم‌الایام یک ماه‌ خاص بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از خداوند بخواهیم که در ماه رمضان زبان ما را به ذکر خدا و هدایت مردم، دست و ‌پای ما را در کمک به مردم و اموال ما را در راستای حمایت از محرومان ‌و بیچارگان قرار دهد.

وی بر سفارش اسلام بر افطاری دادن حتی با دانه‌ای خرما تاکید کرد و افزود: در روایت آمده است هرکس در این ماه مبارک بر اساس وسع خود هرچقدر می‌تواند افطاری دهد حتی اگر کم باشد، در بحث جهاد در قرآن هم این موضوع آمده است و تاکید شده که خداوند دمار از روزگار آن افرادی در‌ می‌آورد که‌ می‌توانند اما‌ کاری انجام نمی‌دهند. در این ماه مبارک نباید نیازمندان را از یاد ببریم و لازم است در طول این ایام برای آسان ساختن روزه‌داری برای مستمندان جامعه تلاش کنیم.

صف ایستادن در گرانی خلاف توصیه اسلام است

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نباید با شنیدن یک حرف دروغ وحشت کنیم و با ماشین یک میلیاردی توی صف بنزین بایستیم، اگر بگویند در قوری هم گران می‌شود سریع می‌روند در قوری می‌خرند در حالی که در اسلام گفته شده در این شرایط اگر وسیله‌ای در خانه دارید بیاورید.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کارها مانند حج و کمک به دیگران و… امکان انجام ریا وجود دارد، توضیح داد: روزه جای ریا در آن نیست، اینکه کسی برای خدا روزه بگیرد و نیت ریا داشته باشد ممکن نیست، مگر دیوانه محض باشد، اینکه فردی در دل شب تصمیم می‌گیرد در ماه رمضان روزه بگیرد در حالی که کسی از آن خبر ندارد، یا در جایی تنها است اما چیزی نمی‌خورد همه دلالت بر نبود ریا دارد.

امام جمعه اصفهان افزود: اینکه در عرصه ورزش چند روز پیش شاهد بودیم دو ورزشکار مسلمان وقت افطار در حالی که ورزش می‌کردند افطار کردند، صحنه زیبایی را آفرید.

وی تأکید کرد: در روایت آمده است حاکم و شاهد یکی و خداوند است، تمرین این مسأله هم تنها در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد که خداوند را در همه حال شاهد کار خود ببینیم.

بالاترین و بهترین عمل در ماه رمضان ترک گناه است

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: بالاترین عبادت ترک گناه و بهترین عمل در ماه رمضان و حتی در هر ماهی دوری کردن از حرام است، این‌که حرام نخورید، حرام نگویید و حرام قدم بر ندارید.

وی با اشاره به مناسبت اعلام ولایت امام رضا (علیه السلام) در رمضان 201 هجری قمری، اظهار کرد: در روایات آمده است که امام رضا (علیه السلام) با پذیرش ولایتعهدی شیعه را حفظ کرد و چه بسا اگر قبول نکرده بودند مردم قیام می‌کردند و خونهای زیادی ریخته می شد.

خطیب جمعه اصفهان در خصوص لغو قانون استعماری کاپیتولاسیون در اردیبهشت سال 57 تأکید کرد: طبق این قانون ذلیل‌کننده ایران که به دستور شاه و توسط مجلس آن زمان تصویب شد، اگر هر آمریکایی یک ایرانی از کوچک تا بزرگ را بکشد، قانون قضایی ایران حق محاکمه او را ندارد.

امام جمعه اصفهان همچنین به مجاهدت های حضرت خدیجه اشاره کرد و سالروز رحلت ایشان را به مسلمان تسلیت گفت. 

picture name
picture name