خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 30 فروردین ماه 1398

اقدام آمریکا علیه سپاه ارزش نیروهای مسلح را بر همه عیان کرد

امام جمعه اصفهان گفت: اقدام اخیر آمریکا باعث شد کسانی که ارزش نیرو های مسلح را باور نداشتند به نقش آن هاپی ببرند و از دشمن قطع امید کنند، البته باید توجه داشت اگر آمریکا به سپاه نسبت تروریست می دهد به این معنا نیست که دشمن با نیروی انتظامی و ارتش مشکلی ندارد.

اقدام آمریکا علیه سپاه ارزش نیروهای مسلح را بر همه عیان کرد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مصلی امام خمینی(ره) ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (علیه السلام) درباره رقابت مؤمنان در کار خیر از مردم جهت حمایت از مناطق سیل‌زده عنوان کرد: بیش از 500 نفر از طلاب اصفهان به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند که تعداد قابل توجهی است.

بابت تلاش های‌ نیروهای مسلح ایران تشکر می کنیم

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: باید از مردم اصفهان بابت مساعدت هایشان در حادثه سیل تشکر کرد و همچنین همه نیروهای مسلح که در این پیشامد دست به دست هم دادند تا ایران را نجات دهند. باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم و از آنها بابت تلاش های‌شان تشکر کنیم.

فرمان تشکیل سپاه و بسیج از سوی امام الهامی الهی بود

وی صدور فرمان تأسیس سپاه توسط امام قبل از جنگ را یک الهام از جانب خداوند دانست و متذکر شد: اقدام اخیر آمریکا باعث شد کسانی که ارزش نیروهای مسلح را باور نداشتند به نقش آن‌ها پی ببرند و از دشمن قطع امید کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: علت اینکه آمریکا به سپاه نسبت ترور می دهد این نیست که با ارتش یا ناجای ایران رابطه خوبی دارد بلکه ارتشی ها و زحمت کشان نیروی انتظامی نیز در راه مبارزه با استکبار رشادت های فراوانی داشته اند.

اقدام آمریکا محبوبیت سپاه را بیشتر کرد

وی افزود: این اقدام آمریکا موجب شد تا ارزش سپاه ما بالاتر برود و خدا رو شکر می کنیم که خداوند به ملت ما توفیق داد تا انقلابمان را تا چنین جایگاهی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: امروز هر کشوری از ما تقاضای کمک برای ایجاد امنیت داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم همان‌طور که داعش و آمریکا را از عراق و سوریه خارج کردیم.

یاوه‌گویی‌های ترامپ تأثیری بر ملت ایران ندارد

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: همه دنیا ترامپ را یک دیوانه می داند و او کسی است که صراحتا در یمن جنایت می کند و خوشبختانه مسئولان ما نیز متوجه شدند که نباید به غربی ها امید داشت و راه حل مشکلات کشور در داخل کشور است.

وی بیان کرد: دشمنان حتی اجازه ندادند کمک‌های بشردوستانه مردم جهان به ایران برسد اما عراقی‌ها گفته‌اند برای شکرگزاری خارج کردن داعش از عراق توسط ایران کمک‌های زیادی می‌کنیم و این اقدامات موجب آتش گرفتن روح پلید آمریکای جنایتکار می شود.

خطیب جمعه اصفهان اضافه کرد: خداوند همواره ملت ایران را در پناه خود می‌گیرد و با دشمنان ملت دشمنی می کند که از نمونه آن می‌توان به حادثه طوفان شن طبس که بالگرد های آمریکا را سرنگون کرد اشاره کرد که چیزی جز یک معجزه نیست.

وی اضافه کرد: دشمنان چند ماه تمرین کرده بودند تا بتواند با کمک دوستان داخلی گروگان‌های لانه جاسوسی را از کشور خارج کنند اما طوفان شن که تجلی لطف خداوند بود مانع شد، امروز هم اگر دستورات خداوند را اجرا کنیم لطف خداوند شامل حال ما می‌شود.

برای ادامه راه انقلاب جوانان نباید دست از علم و تحقیق و پژوهش بردارند

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در تشریح هفت سفارش رهبری در اجرای گام دوم انقلاب اظهار داشت: اظهار کرد:گام اول همه ما برپایی انقلاب بود گام دوم ما حکومت اسلامی است و گام سوم انقلاب تشکیل تمدن اسلامی است. در این ۴۰ سال مردم ما با وجود همه سختی ها به خوبی از انقلاب‌شان پاسداری کردند و برای ادامه این راه جوانان نباید دست از علم و تحقیق و پژوهش بردارند؛ چون علم دانایی و دانایی، توانایی است و اولین سفارش رهبری علم و پژوهش جوان‌هاست.

سرعت پیشرفت علمی ایران از سرعت پیشرفت علمی ایالات متحده هم بیشتر بوده

وی افزود: اسلام از ابتدا بر کسب علم و تحصیلات تاکید زیادی کرده است و روایات و احادیث زیادی در این باره وجود دارد. با وجود همه مشکلات پیشرفت زیادی در کشور اتفاق افتاده است و سرعت پیشرفت علم در این ۴۰ سال ۱۱ برابر از میانگین بیشتر بوده است و به جرأت می توان گفت سرعت پیشرفت علمی ایران از سرعت پیشرفت علمی ایالات متحده هم بیشتر بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبری فرمودند «من تا نفس دارم از پژوهش و جوانان حمایت می‌کنم» هدف رهبری سرعت دادن به پیشرفت علم در گام دوم است و تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر دانش از جنس تأکیدات پیامبر در صدر اسلام برای ترویج سواد است.

وی با اشاره به تأکیدات پیامبر بر سوادآموزی در جامعه اسلامی گفت: ائمه (علیهم السلام) برای حفظ قرآن جامعه را به یادگرفتن، خواندن و نوشتن سفارش و تشویق کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان‌کرد: برخی به غلط تصور می‌کنند که تأکید به یادگیری دانش منحصر به علوم دینی است اما حدیث «علم را حتی در چین یاد بگیرید» ناقض این تصور است.

وی یادآور شد: در زمان پهلوی به دستور اربابانشان مانع پیشرفت جوانان ما می‌شدند و حتی اگر کار فنی در ایران انجام می‌شد نمی‌گذاشتند جوانان ما یاد بگیرند چون می‌خواستند مسلمانان همیشه زیردست باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در تشریح فعالیت حوزه‌های علمیه در چهار دهه اخیر به رشد ۱۰ برابری تعداد طلاب اشاره کرد و گفت: اگر قبل از انقلاب فقط در شهرهای بزرگ حوزه داشتیم الان در بسیاری از شهرها حوزه داریم، اگر در گذشته صرفاً در ایران کار می‌کردیم امروز در جهان تبلیغ می‌کنیم و 17 هزار طلبه خارجی در ایران تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در این سال‌ها هزاران کتاب نوشته و قرآن به ۱۴۲ زبان ترجمه شده است، طلاب در نهادهای مختلف خدمت عملی و فکری کنند با وجود این‌که در گذشته طلاب از فعالیت سیاسی نهی می‌شدند، امروز دارای سواد سیاسی هستند.

امام‌جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: قرآن در زمان طاغوت مهجور بود اما مردم و روحانیت قرآن را به زندگی آوردند که برگزاری مسابقات قرآن نشانی از آن است و امروز مقام‌های جهانی در رشته‌های مختلف حفظ و قرائت کسب می‌کنیم.

picture name
picture name