دیدار مدیر کل و معاونین فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

بیشترین مشکل اقتصادی ما بانک‌ها هستند؛ مردم باید به کار تعاونی تشویق شوند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی همین است که عده‌ای با همکاری یکدیگر به انجام کاری بپردازند اما متاسفانه گاهی در زندگی و کارهایمان توقعات بالایی داریم، مردم باید به کار تعاونی تشویق شوند.

بیشترین مشکل اقتصادی ما بانک‌ها هستند؛ مردم باید به کار تعاونی تشویق شوند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد در دیدار مدیر کل و معاونین فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: بیشترین مشکل اقتصادی ما بانک‌ها هستند، علت کم بودن تولیدات ما این است که عده‌ای پول‌های خود را در بانک‌ها نگهداری می‌کنند و بدین وسیله از پرداخت مالیات و عوارض سر باز می‌کنند و همچنین درآمد خوبی نیز برایشان دارد.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا بانک‌ها ۲۰ درصد نیست، در بانک‌های آمریکا یک و نیم درصد و در ژاپن صفر است و هیچ چیزی به صاحب حساب پرداخت نمی‌کند. این در حالی است که در کشورهای عقب افتاده اطراف نیز ۴ درصد است و باید دید که ما چقدر در این زمینه عقب هستیم و طبیعی است که مردم پول‌های خود را در بانک گذاشته و به کار نمی‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پیرامون نادرست بودن برخی از کارهای زیر بنایی تصریح کرد: برخی از کارهای زیر بنایی در کشور نادرست است برای مثال فنی و حرفه‌ای اگر در جذب کارآموز و هنرجو زودتر و در سنین پایین‌ فعالیت کند، کار با کیفیت بهتری انجام خواهد شد و کسی که با مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس اقدام می‌کند تمایل کمتری به کارهای فنی دارد.

وی افزود: اشتباه ما در مسائل دانشگاهی این بوده که امتحان ورودی را از دانشگاه‌ها حذف کردیم، نخبه‌ترین افراد باید جذب دانشگاه شوند و مابقی به دنبال کارآموزی و کسب حرفه بروند. اکنون افراد ابتدا در دانشگاه‌ها مدرک کسب می‌کنند و سپس برای کسب حرفه به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی ‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر با نمره‌های بالا و امتحانات خیلی محکم افراد را جذب دانشگاه کنیم، دکتر و مهندس حسابی ماحصل خروج از آن دانشگاه می‌شود. دختران و پسران رشته‌های خود را به درستی انتخاب نمی‌کنند و در آینده در بازار کار دچار مشکل می‌شوند که این یک بی‌نظمی در کشور محسوب می‌شود.

وی درباره اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی همین است که عده‌ای با همکاری یکدیگر به انجام کاری بپردازند اما متاسفانه گاهی در زندگی و کارهایمان توقعات بالایی داریم، مردم باید به کار تعاونی تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم اصفهان را به عنوان الگویی برای کشور قرار دهیم اظهار کرد: در کار خود قصد خدایی داشته باشید، وضع کنونی کشور به گونه‌ای است که همگی باید تلاش کنیم تا در مقابل دشمنان پیروز میدان باشیم و بتوانیم برای بعد از این مقاوم باشیم به گونه‌ای که دشمنان نیز بدانند که با ما با تحریم‌ها ضعیف نخواهیم شد.

برای افراد جویای کار نظام آموزش دوگانه را با همکاری اصناف بومی‌سازی کردیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در ابتدای این دیدار با اشاره به معضل بیکاری اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که معضل بیکاری و اشتغال برطرف شود و در این راستا نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم و کارهای خوبی را در استان آغاز کردیم.

وی افزود: نیازسنجی‌ مدل‌های قدیمی که در آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گرفت آنطور که باید و شاید صورت نگرفت و جواب‌گوی انتظارات ما نبود به گونه‌ای که اگر کار به درستی شکل گرفته بود هم اکنون مشکل اشتغال در استان جدی نبود.

آرش اخوان بیان داشت: در این راستا به اتفاق همکاران در سازمان فنی و حرفه‌ای بر روی مدل‌های جدید وقت‌گذاری‌های لازم را انجام دادیم تا بدین وسیله تاثیرپذیری این مدل‌ها بر اشتغال بیشتر باشد و همچنین در بحث توانمندسازی دانشجویان دانشگاه‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کردیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان پیرامون آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهر نیز به صورت ویژه ورود و برای اقشار کم درآمد جامعه یک مدل آموزشی تولید محور را تعریف کردیم، به گونه‌ای که آموزش را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار داده و آن‌ها را به سوی تولید محور بودن سوق می‌دهیم.

وی ادامه داد: این افراد تولید انجام داده و شرکت‌های پشتیبان محصولات آن‌ها را به صورت نقدی خریداری خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای اشتغال در این مناطق انجام خواهیم داد.

اخوان درباره افراد جویای کار بیان کرد: برای جوانان و آقایانی که جویای کار هستند نیز نظام آموزش دوگانه را با همکاری اصناف بومی‌سازی کردیم که هفته گذشته از این پروژه‌ها نظیر آرایش مردانه،  گیاهان دارویی، رستوران و کافی‌شاپ، صنف خودرو، صنف موبایل و غیره صورت گرفت که ضمانت اشتغال آن ۱۰۰ درصد است و تضمین اشتغال به افراد خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در پادگان‌ها برای سربازان نیز که بتوانند پس از اتمام دوران خدمت خود اشتغال داشته باشند، مهارت‌آموزی این افراد را با مجموعه نیروهای مسلح به صورت ویژه در حال پیگیری هستیم.

اخبار مرتبط

picture name
picture name