دیدار مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

شبهات فکری، مذهبی و انقلابی دانشجویان پاسخ داده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه لازم است بستری فراهم شود تا دانشجویان آنچه را می اندیشند بیان کنند و به نقد بگذارند، گفت: در برنامه های فرهنگی و علمی دانشگاهی می توان به شبهات فکری، مذهبی و انقلابی دانشجویان پاسخ داد تا شبهاتی که دشمن به نسل جوان القا می کند برطرف شود. 
 

شبهات فکری، مذهبی و انقلابی دانشجویان پاسخ داده شود

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسکان) با تبریک فرارسیدن ماه ذی الحجه که ماه ولایت است، اظهار داشت: کارهای اصولی و ریشه ای در بخش فرهنگی بسیار ارزشمند است چراکه برای مثال اگر دختری چادری شد اما نداند که برای چه باید چادر سر کرد، ارزش چندانی ندارد بنابراین باید زمینه ای فراهم شود تا دانشجوی جوان سئوالات خود را درباره موضوع حجاب و سایر موضوعات مطرح کند.
وی با اشاره به داستان عبور حضرت موسی(علیه السلام) و قومش از دریای نیل افزود: قوم بنی اسرائیل پس از دیدن معجزات خدا و شکافته شدن نیل، از حضرت موسی(علیه السلام) خواستند که برای آنان بت بسازد، این نشان می دهد که قوم بنی اسرائیل هنوز بر اعتقادات قبلی خود بودند، امروز نیز برخی با ذات خرابی که دارند، تلاش می کنند تا به نوعی مقلد فرهنگ پست غرب باشند و برنامه های آنان را الگوگیری کرده و اجرا کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از برگزاری برخی از کنسرت ها در شهر اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر برگزاری کنسرت ها بیشتر شده است و برخی از مفاسد در آن رخ می دهد، اسلام با اصل اینکه کسی بخواند و بقیه گوش دهند مشکلی ندارد اما مفاسدی که در حاشیه آن رخ می دهد همچون اختلاط دختر و پسر از نظر اسلام جایز نیست و بنده به مسئولان این موضوع را تذکر داده ام.
وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان گفت: امروز دشمن می خواهد ذهن نسل جوان را به کاستی ها سوق دهد، تا آنان چشم بر دستاوردهای نظام اسلامی ببندند، از سوی دیگر ما وظیفه داریم این دستاوردهای چشمگیر در بخش های مختلف را تبیین کنیم. 
آیت الله طباطبایی نژاد با تشریح برخی از دستاوردهای نظام اسلامی در بخش پزشکی، نظامی و هسته ای یادآور شد: روحانیت شیعه همیشه و در صحنه های مختلف به ویژه در دفاع مقدس در کنار مردم حضور داشته است و در این مسیر شهدایی را تقدیم کرده است در حالیکه رهبران سایر ادیان اینگونه نیستند. 
وی با بیان اینکه لازم است بستری فراهم شود تا دانشجویان آنچه را می اندیشند بیان کنند و به نقد بگذارند، گفت: در برنامه های فرهنگی و علمی دانشگاهی می توان به شبهات فکری، مذهبی و انقلابی دانشجویان پاسخ داد تا شبهاتی که دشمن به نسل جوان القا می کند برطرف شود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ابتدای این دیدار گفت: با استفاده از ظرفیت واحدهای دانشگاهی و اساتید خوش فکر، ولایی و ارزشی، کارگروه های مختلفی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است همچون کارگروه مشاوره و کارگروه تبیین بیانیه گام دوم که حدود 120 موضوع ذیل موضوع بیانیه گام دوم تا کنون تدوین شده است. 
همچنین احمد آذین رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این دیدار بیان کرد: بر اساس آمار 12 واحد دانشگاهی از 28 واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مازاد است و بر همین اساس مدیریت واحدهای واحد مجلسی و مبارکه تلفیق شد و با یک مجموعه مدیریت، فعال است. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسکان) گفت: راه اندازی هیئت مذهبی خانواده های اساتید، کسب مجوز جا به جایی 75 رشته دانشگاهی به منظور تطبیق نیاز مناطق مختلف استان با رشته ها و پذیریش دانشجو در رشته های مورد نیاز، اجرای طرح تعاون اساتید برای به کارگیری اساتیدی که مشکل معیشتی داشتند، راه اندازی پارک مطالعاتی خواهران در فضای دانشگاه و تولید پیچ های کششی چرخ های هواپیماهای شکاری از جمله اقدامات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به شمار می رود. 
آذین با بیان اینکه اعضاء هیئت علمی جوان و انقلابی برای واحدهای دانشگاهی به کار گیری می شوند، عنوان کرد: مرکز تحقیقاتی بین المللی سنگ دانشگاه در خمینی شهر، دستگاه های برش سنگ طراحی و ساخته شده و به فروش می رساند، همچنین تولید و صادرات بذر به کشورهای افغانستان و عراق به عنوان یک دستاورد بزرگ در این دانشگاه انجام می شود.  
وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم که ریزگردها را تثبیت کنیم، خاطرنشان کرد: محققان دانشگاه آزاد اسلامی خاکی را تولید کرده اند که می تواند خاک را در برابر باد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت محافظت می کند، در حال حاضر از مالچ نفتی که محیط زیست را تخریب می کند، استفاده می شود. 
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name