نماز عبادی سیاسی جمعه 25مرداد ماه 1398

مقاومت آزادگان، ابهت دشمنان را شکست

امام جمعه اصفهان اظهارداشت: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که این قدرت در سایه مقاومت ملت، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگان سرافراز به دست آمده است. 

مقاومت آزادگان، ابهت دشمنان را شکست

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: رژیم بعث عراق اسرای ایرانی را با هدف اینکه از انقلاب برگردند زیر سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار داد و حتی برخی از این عزیزان را زیر این شکنجه ها به شهادت رساند اما آزادگان سرافراز ما همانند عمار یار باوفای پیامبر اسلام، دست از انقلاب و ولایت بر نداشتند و برای ما افتخار آفریدند زیرا دنیا فهمید که هیچ چیز نمی تواند ملت ایران را از اهداف خود دور کند. 

وی اضافه کرد: در سایه این افتخارات است که نیروهای مسلح ما روز به روز به موفقیت های بزرگی دست می یابد و دشمنان جرات نمی کنند به حریم امنیت آب و خاک ما وارد شوند که نمونه بارز آن توقیف کشتی انگلیسی در آب های ایران و آزادی کشتی ایرانی توقیف شده توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق  بود. 

امام جمعه اصفهان اظهارداشت: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که این قدرت در سایه مقاومت ملت، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگان سرافراز به دست آمده است. 

وی بیان کرد: باید نسل جوان کشور را بگونه ای تربیت کنیم که جانشین های خوبی برای پرچمداری عزت و استقلال ایران اسلامی باشند و با صبر، استقامت، بصیرت و آگاهی راه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) هموار کنند و حکومت اسلامی را به فرزند پیامبر اسلام تحویل دهند. 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه فرارسیدن عیدغدیر را به شیعیان جهان تبریک گفت و افزود: در روز غدیر، پیامبر اسلام امامت الهی را برای مردم تعیین کردند و این امامت حتی با امامت ابراهیمی نیز متفاوت است زیرا همانند پیامبری، یک مقام الهی می باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید با مطالعه در آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر و روایات ائمه معصومین امام شناسی را فرا گیرند، تصریح کرد: امامت و ولایت، انتخابی نیست زیرا ریاست محض بر مردم و جامعه نیست

ایشان در ادامه با بیان اینکه اوایل انقلاب مردم امام (ره) را به خوبی نمی‌شناختند، اضافه کرد: باید توجه داشت که امامت رهبری با امامت معصومین (ع) متفاوت است، امامت مانند مقام پیغمبری یک مقام خدادادی است و سن ملاکی برای این مقام نیست.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: اگر مردم این افراد را برای رهبری انتخاب کنند، انتخاب درستی است. رای مردم، مشروعیت به همراه نمی‌آورد؛ اگر مردم یک ظالم را به عنوان رهبر انتخاب کنند، مشروع نیست.
وی افزود: یک امامت داریم که خداوند شخصی را به عنوان رهبر انتخاب می‌کند و در روز غدیر نیز پیامبر قصد تعیین امامت الهی را داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: ۲۶ مرداد، روز ورود اولین گروه آزادگان است که افتخار ما هستند، همین افتخارات سپاهیان، ارتشیان و نیروهای مسلح ما روز به روز ابهت دشمنان اسلام را از بین می‌برد.
وی با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا نسبت به توقیف کشتی ایران در آب‌های آزاد گفت: کشتی‌های ما در آب‌های آزاد بودند ولی آن‌ها باید بدانند بدون اجازه نباید در آب و منطقه وارد شوند؛ آن‌ها باید بدانند، نباید و نمی‌توانند با دم شیر بازی کنند، پرچم باید به دست بچه‌های ما سپرده شود و ما باید با روشن دلی و صبر راه را برای ظهور حضرت مهدی(ع) باز کنیم.
 

اخبار مرتبط

خطبه اول

خطبه دوم

picture name
picture name