جلسه مدیران حوزه های علمیه استان اصفهان

در پذیرش حوزه و دانشگاه کیفیت باید بیش از کمیت لحاظ گردد

آیت الله طباطبایی نژاد توجه به کیفیت ورودی های حوزه های علمیه و همچنین دانشگاه ها و توجه هرچه بیشتر به مسائل اخلاقی طلاب در مدارس علمیه را خواستار شد. 

در پذیرش حوزه و دانشگاه کیفیت باید بیش از کمیت لحاظ گردد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه مدیران حوزه های علمیه استان اصفهان اظهار کرد: در بحث ورودی به حوزه علمیه باید کیفیت بیش از کمیت مورد توجه قرار گیرد. در اکثر کشورها فقط نخبگان برای تحصیل در سطوح عالی انتخاب می شوند و ما هم در حوزه و دانشگاه باید نخبگان را گزینش و جذب نماییم. 
وی افزود: در جلسه ای که با وزیر علوم برگزار شد نیز این مطلب را عنوان نمودم و از برداشتن آزمون ورودی به دانشگاه انتقاد نمودم. با این کار متخصصان کارآزموده و در سطح بالا وارد می شوند و باعث پیشرفت کشور می گردند.
مدیر حوزه علمیه استان اصفهان گفت: مدیران محترم مدارس علمیه در مسائل اخلاقی طلاب وقت بیشتری بگذارند و با انجام مشاوره اخلاقی، ارتباط پدرانه با آنها برقرار کنند. برگزاری کلاسهای اخلاقی در مدارس بیشتر و منسجم تر پیگیری گردد.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: اساتید نیز باید در مسئله اخلاقی وارد شوند و از یک ساعت کلاس یک ربع پایانی آن را به گفتگو با طلاب و بیان اصول اخلاقی اختصاص دهند. این زمان وقت مغتنمی برای شنیدن مشکلات و دغدغه های طلاب توسط اساتید و مسئولین است.
ایشان در پایان از زحمات مدیران حوزه های علمیه در سال تحصیلی گذشته قدردانی و سال جدید تحصیلی را سالی توام با موفقیت برای مسئولین، طلاب و اساتید آرزو نمود.

picture name
picture name