دیدار رئیس دانشگاه اصفهان

افراد با استعداد و ممتاز علمی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد جذب دانشگاه‌ها شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از حذف آزمون‌های علمی برای جذب برخی از رشته‌های دانشگاهی گفت: افراد با استعداد و ممتاز علمی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد بر اساس نیاز کشور جذب دانشگاه‌ها شوند.

افراد با استعداد و ممتاز علمی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد جذب دانشگاه‌ها شوند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس دانشگاه اصفهان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با انتقاد از حذف آزمون‌های علمی همچون کنکور برای جذب دانشجو در برخی از رشته‌های دانشگاهی اظهار داشت: هنگامی که این آزمون‌ها برگزار نمی‌شود، حتی افرادی که هیچ استعداد و یا ظرفیت علمی ندارند وارد دانشگاه شده و مدرک کسب می‌کنند و در نتیجه برای برطرف شدن نیازهای کشور هیچ کاربردی ندارد.
وی افزود: لازم است تا افراد با استعداد که توانایی علمی دارند و از این نظر ممتاز هستند وارد دانشگاه‌ها شوند و دولت برای آنان هزینه کند تا مهندس و پزشک ممتاز تربیت شود؛ در حال حاضر، کشور در رشته‌های مختلف هزینه می‌کند و مشخص نیست چند نیرو که به درد کشور بخورد تربیت می‌شوند و قرار است فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه نیازی از کشور را برطرف کنند.  
در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و جهان است اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید داشتند که حرکت رشد علمی کشور متوقف نشود ما نیز در دانشگاه اصفهان تلاش کرده‌ایم که وضعیت و جایگاه علمی دانشگاه را حفظ کنیم و آن را ارتقاء دهیم.
هوشنگ طالبی با مقایسه وضعیت دانشگاه‌های ایران و کشورهای منطقه افزود: دانشگاه‌های ایرانی ارزان‌ترین تولید علم در دنیا را دارند چراکه با بودجه‌های اندک، فارغ‌التحصیلان خوبی را تربیت می‌کنند.  
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها از ارز آزاد برای واردات مواد مصرفی آزمایشگاهی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: با اصلاح قیمت بنزین، دانشگاه‌ها هیچ سهمیه‌ای ندارند و از بنزین آزاد استفاده می‌کنند، همچنین با شرایط موجود اقتصادی و تخصیص نیافتن بودجه مصوب دولتی، تلاش شده تا وضعیت رفاهی دانشجویان مشکلی نداشته باشد.
رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه هرساله حدود 300 نفر دانشجوی انتقالی و مهمان دارد، عنوان کرد: این میزان دانشجو از تعداد 600 دانشجوی متقاضی انتقالی انتخاب شده‌اند، همچنین این دانشگاه حدود 16 هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد.

 

picture name
picture name