دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی

شورای سیاست گذاری ائمه جماعات در کشور تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم فعال شدن مساجد به عنوان محور محلات گفت: به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیشنهاد داده ام که شورای سیاست گذاری ائمه جماعات در کشور تشکیل شود. 

شورای سیاست گذاری ائمه جماعات در کشور تشکیل شود

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: مردم از مال خود مساجد را احداث کرده اند اما متأسفانه برخی از این مساجد امام جماعت ندارند و یا اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در آن انجام نمی شود و برخی رها شده اند. 
وی افزود: برای فعال شدن این مساجد و رشد فعالیت ها در مساجد دیگر به حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیشنهاد داده ام که شورای سیاست گذاری ائمه جماعات در کشور تشکیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت ائمه جماعات و نماز جماعت در مساجد بیان کرد: مساجد اصفهان بر اساس مناطق شهرداری، تقسیم بندی شده است، ائمه جماعات هر منطقه با یکدیگر جلسه دارند، جلسات شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان به صورت مستمر برگزار می شود، با توجه به وسعت تهران می توان این دسته بندی را برای مساجد تهران انجام داد. 
وی با تأکید بر ضرورت بصیرت افزایی اعضاء پایگاه های مقاومت بسیج و سایر مراکز فرهنگی در مسجد عنوان کرد: کسی که به بسیج وارد می شود باید نسبت به مسائل روز، انقلاب اسلامی و سایر موضوعات مبتلا به آگاهی کافی داشته باشد تا بتواند هم خود در مسیر انقلاب اسلامی گام بر دارد هم اینکه بتواند برای سایر افراد روشنگری کند. 
در ابتدای این دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: در حزب مؤتلفه اسلامی احساس کردیم که نسبت به گام دوم انقلاب اسلامی، نیاز به تغییر داریم، از این رو، تعداد اعضاء شورای مرکزی را افزایش دادیم و از 4 نسل، در این شورا عضو هستند، این ترکیب پیوند نسل ها رقم خورده است و شورا را قوی تر می کند. 
اسدالله بادامچیان افزود: جدی بودن بحث ها در شورا، فعال شدن نمایندگی این حزب در استان ها،  هماهنگی و همراهی با جامعه روحانیت مبارز، تشکیل کارگروه آموزشی و راه اندازی حوزه روحانیت حزب و همکاری با بسیج از جمله فعالیت ها و رویکردهای این حزب به شمار می رود. 
وی گفت: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم ایشان فرمودند که بازارهای اسلامی را باید اسلامی و انقلابی نگه دارید و قبلاً این کار را انجام می دادید اما مدت ها است که این کار را رها کردید و ما هم چشم گفتیم و فعالیت در این حوزه را از سر گرفتیم. 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بنده رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج اصناف و فعالان اقتصادی و بازار هستم و در یکی از فعالیت ها از میان 53 مسجد بازار در تهران 22 مسجد امام جماعت نداشت که توانستیم 18 عدد از این مساجد را ساماندهی کنیم. 
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال به دنبال ائتلاف بزرگ حرکت کردیم و تلاش شده است که با همه تشکل های همسو برای انتخاب اصلح و انجام وظیفه، همکاری داشته باشیم تا مجلس آینده بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مجلس گام دوم باشد.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name