جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان

امام حسین(ع) بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم و گناه را به بشریت فهماند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امام حسین(علیه السلام) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به بشیریت فهماند که حق ندارید در مقابل ظلم بی تفاوت باشید. 

امام حسین(ع) بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم و گناه را به بشریت فهماند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه این ستاد یادآوری فریضه الهی به مردم و زنده کردن آن است، اظهار داشت: امام حسین(علیه السلام) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به بشیریت فهماند که حق ندارید در مقابل ظلم بی تفاوت باشید؛ چراکه احیاء امر به معروف ایستادگی در برابر ظالم و بی تفاوت نبودن نسبت به گناه و نافرمانی خدا است. 
وی افزود: دخالت در کارهایی که قانون دارد، جزء وظایف ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیست و باید مسائل و مشکلات را به دستگاه های مربوط انعکاس داد و برای برطرف شدن آن پیگیری کرد؛ بنابراین هر کاری باید از طریق قانونی دنبال شود نه اینکه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خود برای هر منکری وارد عمل شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بودجه ای ندارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت مساجد برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر بهره برد، اگر امامان جماعت، بسیج، کانون فرهنگی، هیئت امنا و همه نهادهایی که در مساجد فعالیت دارند، فعال باشند مشکلات محل برطرف می شود و منکری باقی و معروفی روی زمین نمی ماند.  
وی عنوان کرد: اگر مردم بی تفاوت نباشند، کار خلاف در جامعه انجام نمی شود همانگونه که امام حسین(علیه السلام) فرمودند با امر به معروف و نهی از منکر است که سایر واجبات محقق می شود.

اخبار مرتبط

picture name
picture name