خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 29شهریور ماه 1398

اخذ وجوه غیرقانونی از دانش آموزان اشتباه است

امام جمعه اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم حمایت از دانش آموزان نیازمند گفت: درست است که آموزش و پرورش از نظر مالی شرایط مناسبی ندارد اما اخذ وجوه غیرقانونی از دانش آموزان اشتباه است.

اخذ وجوه غیرقانونی از دانش آموزان اشتباه است

آیت‌الله طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه نعمت‌های انسان متعلق به خداوند است و انسان همواره درباره این نعمت‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر انسان شکرگزار این نعمت‌ها باشد نفع آن به خود او می‌رسد و اگر ناسپاسی کند زیانکار خواهد بود زیرا به فرموده خداوند بدی کردن یا خوبی کردن انسان، به خودش بازمی‌گردد.
وی اضافه کرد: دلیل ترس انسان از مرگ، آباد شدن دنیا و خراب بودن آخرت اوست و به همین دلیل از دنیا رفتن برای او کراهت دارد زیرا از مکانی آباد به مکانی خراب خواهد رفت.
طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: افراد نیکوکار برخلاف معصیت‌کاران وقتی در برابر عدل الهی قرار گیرند خوشحال هستند و رحمت خداوند نیز شامل محسنین می‌شود نه فاسقین و کافرین بنابراین کسی که اعمال خود را به خوبی انجام می‌دهد به بهشت خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: فردی از ابوذر خواست تا قسمتی از علم خود را به او بدهد و او در جواب گفت "اگر می‌توانی به کسی که دوستش داری، بدی نکن" آن فرد پرسید "مگر کسی که فردی را دوست دارد به او بدی می‌کند؟" ابوذر پاسخ داد "خودت بهترین کسی هستی که دوستش داری اما با نافرمانی از خدا همواره به خودت بدی کرده‌ای".

اخذ وجوه غیرقانونی از دانش آموزان اشتباه است

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان افزود :گزارش‌های متعددی مبنی بر اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام به دست ما می‌رسد، این درست است که شرایط مالی آموزش و پرورش مناسب نیست اما اخذ وجه غیرقانونی و عمل غیرقانونی مطابق حکم امام خمینی (ره) حرام است.
وی اضافه کرد: این اخذ وجه در نهایت به ضرر آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد اما کار غیرقانونی نباید انجام شود، آموزش و پرورش به دلیل جمعیت زیادی که در آن مشغول به فعالیت هستند هزینه‌های فراوانی دارد و بودجه فعلی کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در اطراف اصفهان و شهرستان‌هایی مانند چادگان برخی دانش‌آموزان در کانکس درس می‌خوانند، تصریح کرد: البته افرادی که توان مالی دارند به حد توان خود به مدارس کمک کنند؛ انسان نباید نسبت به آنچه خداوند به او بخشیده، بخل ورزیده و نیاز است به افرادی که به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند تحصیل کنند کمک کنیم شاید این افراد روزی بزرگ شده، مسئولیت‌های کشور را برعهده گرفته و باعث آبروی ما شوند.

عزت کنونی کشور ما ناشی از شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس است

ایشان ابراز داشت: عزت کنونی کشور ما ناشی از شجاعت رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس جان عزیز خویش را در راه دین و حفاظت از انقلاب رزهای کشور فدا کردند.
وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: امروز این انقلاب به تمام دنیا صادر شده است و جبهه مقاومت در تمام دنیا به موفقیت‌های نابی در برابر دشمنان دین و مستکبران جهان دست یافته است.

مومنان از توطئه های دشمن و تحریم‌های وی با توکل به خداوند ترسی ندارند

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: به یقین افرادی که در راه رضای خداوند گام بردارند از نثار جان خود در راه دین نیز باکی ندارند و بر این اساس هر نوع تهدید دشمن را به هیچ انگاشته و از توطئه های دشمن و تحریم‌های وی با توکل به خداوند ترسی ندارند.
وی با اشاره به صحبتهای رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه اظهار داشت: ایشان بر این نکته تاکید کردند که نقشه دشمنان این است که با فشار آوردن از طریق تحریم ها، ایران اسلامی را وادار به مذاکره کنند و پس از قبول ایران به تدریج خواسته های نا متعارف خود را افزایش دهند.

هرگز با آمریکا مذاکره نمی کنیم

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مطابق سخنان رهبر انقلاب هرگز با آمریکا مذاکره نمی کنیم و جنگی نیز انجام نمی شود، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داده است که اگر مومنان به یاری خداوند ایمان داشته و سختی ها را در راه رضای خداوند تحمل کنند، یاری و نصرت خدا از آنِ آنها خواهد بود و دشمنان نیز هرگز بر آنها غلبه نخواهند کرد.
وی ادامه داد: ما نیز باید همین رویه را در برابر دشمنان در پیش بگیریم و با اتکا بر توان داخلی و استعدادهای بی بدیل کشور، مشکلات اقتصادی و تحریم ها را از پیش پا برداریم.
آیت الله طباطبایی نژاد به حمله گسترده ۱۰ پهپاد یمنی به پالایشگاه عربستان طی روزهای اخیر اشاره و ابراز داشت: وسایل دفاعی این پالایشگاه آمریکایی بوده است و بدین ترتیب یمنی‌ها با این حملات شجاعانه خود به این مرکز، به ابهت پوشالی آمریکا حمله ور شدند و قدرت تجهیزات دفاعی و پدافندی آنها را در راستای جلوگیری از نفوذ و ساقط کردن این پهپادها زیر سوال بردند.
 

picture name
picture name