دیدار مدیران کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

وکلا، "حق محور" تربیت شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کانون وکلا تلاش کند که همواره وجهه خدمت به مردم در این کانون رعایت شود، گفت: وکلایی ترتیب شوند که همواره و در هر شرایطی به دنبال حق باشند و از مالی که حرام است، صرف‌نظر کنند.

وکلا،

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیران کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله وکالت اظهار داشت: وکالت، کمک و راهنمای خوبی برای مردم است تا حق خود را بگیرند و عدالت برقرار شود. 
وی افزود: وکلا نباید چون وکالت یک نفر را عهده‌دار شده‌اند، حرف خود را به کرسی بنشانند، وکیلی که با اینکه می‌داند اشتباه می‌کند اما بر موضع خود پافشاری می‌کند، عاقبت خود را تباه و حق دیگران را ضایع می‌سازد؛ اگر وکیل می‌داند که حق با موکلش نیست، باید وکالت او را قبول نکند و او را راهنمایی کند و به او بفهماند که دلایلش اشتباه است. 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اشکال کار وکالت این است که وکیل از وکالت‌هایی که می‌داند موکلش هیچ‌گونه حقی ندارد، صرف‌نظر کند، بهتر است وکیل‌ها این‌گونه ترتیب شوند که همواره و در هر شرایطی به دنبال حق باشند و از مالی که حرام است، صرف‌نظر کنند.
وی با بیان اینکه انسان باید روحیه‌ والایی داشته باشد که در جایی که وسوسه مالی وجود دارد، به دنبال حق باشد، عنوان کرد: علاوه بر اینکه ضایع کردن حقوق مردم از نظر اسلامی مذمّت شده است، از انسانیت به دور است که فردی برای پول، بر سخنی که حق نیست و حق دیگران را ضایع می‌کند، پافشاری کند. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کانون وکلا تلاش کند که همواره وجهه خدمت به مردم در این کانون رعایت شود و وکلای آموزش دیده و بااخلاقی تربیت کند که همگی قدم در مسیر برطرف شدن مشکلات مردم می‌گذارند.   
در ابتدای این دیدار خانم رئیسی، رئیس کانون وکلای استان اصفهان و از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد و مشکلات این کانون اظهار داشت: تربیت وکیل قانون‌مدار و بااخلاق از جمله وظایف قانونی ما است، همچنین برگزاری آزمون وکالت بر اساس قانون بر عهده این کانون گذاشته شده است. 
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name