دیدار دست‌اندرکاران کنگره شخصیت شناسی امام علی(علیه‌السلام)

ویژگی‌های امام علی(علیه‌السلام) در قالب کتاب به جامعه معرفی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ابعاد شخصیتی امام علی(علیه‌السلام) گفت: ویژگی‌های آن حضرت در قالب کتاب‌های کم‌حجم و خواندنی به عموم مردم جامعه معرفی شود. 

ویژگی‌های امام علی(علیه‌السلام) در قالب کتاب به جامعه معرفی شود

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شخصیت شناسی امام علی(علیه‌السلام) با اشاره ضرورت برگزاری این کنگره اظهار داشت: برای معرفی امام علی(علیه‌السلام) به عموم مردم جامعه باید کتاب‌های کم‌حجم و خواندنی تدوین و توزیع شود تا مردم نیز بتوانند آشنایی بهتری با حالات آن حضرت در حوزه عدالت، شجاعت، انصاف، مدیریت و غیره داشته باشند. 
وی افزود: دبیرخانه این کنگره می‌تواند کتاب‌هایی که درباره آن حضرت و شرح نهج‌البلاغه نوشته شده است را جمع‌آوری کند و با برپایی نمایشگاهی، نویسندگان و محققان بتوانند از آثار فاخر و قدیمی و نوشته شیعه و سنی درباره شخصیت امام علی(علیه‌السلام) استفاده کنند. 
آیت‌الله طباطبایی نژاد با تبیین و معرفی برخی از کتب درباره امام علی(علیه‌السلام) گفت: آثار متعدد و مختلفی تا کنون به رشته تحریر درآمده است که باید شناسایی و جامعه علمی کشور معرفی شود. 
حسین رضازاده در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه کنگره شخصیت شناسی امام علی(علیه‌السلام) اظهار داشت: در سال 1369 که چهاردهمین قرن شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) بود، برنامه عزاداری مفصلی در شهر اصفهان برگزار و تعطیلی رسمی روز شهادت آن حضرت، توسط رهبر انقلاب اعلام شد. 
وی با بیان اینکه تا کنون 300 اثر شامل مقاله، کتاب، شعر و غیره به دبیرخانه کنگره رسیده است، گفت: دبیرخانه کنگره برای دریافت آثار، اعلام فراخوان کرده و پیش نشست‌های علمی در برخی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شده است.
رضازاده گفت: از 14 نفر از شخصیت‌های بارز در حوزه امام علی(علیه‌السلام) با اهدا جایزه «ولایت» تقدیر می‌شود.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name